رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست مسؤول دولتی از یک کاندیدای خاص در انتخابات جانبداری کند و قوه قضائیه، شورای نگهبان و وزارت کشور در این رابطه هیچ مماشاتی نخواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 30 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: به دادستان‌های سراسر استان اعلام کرده‌ایم در صورت محرز شدن جانبداری یک مسؤول دولتی از کاندیدای خاص، بلافاصله پرونده قضائی تشکیل و به جرائم بدون اغماض رسیدگی شود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد: با همکاری دستگاه‌های نظارتی و متولی امر انتخابات، رصد و پایش مستمر اقدامات نامزد‌های انتخاباتی در دستور کار قرار گرفته است. حجت‌الاسلام حمیدی اقدامات کارگروه‌های ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را مطلوب و موثر ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و دستگاه قضائی در استان کرمان در راستای برگزاری انتخابات سالم شکل گرفته است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان هدف از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سیستم قضائی را در اولویت نخست پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی دانست و افزود: این ستاد به‌دنبال به صفر رساندن تخلفات انتخاباتی است، اما علی‌رغم تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های موثر این ستاد بعضا شاهد وقوع برخی جرائم انتخاباتی از سوی برخی نامزد‌های انتخابات هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: سیستم قضائی با هرکدام از نامزد‌های انتخابات که قوانین موجود را نادیده گرفته و جرم انتخاباتی را مرتکب شوند برخورد قانونی خواهد کرد و در این رابطه مر قانون اجرا خواهد شد.

حمیدی بیان داشت: در صورتی که جرم انتخاباتی رخ داد هر مجموعه باید وظیفه خود را در قبال حفظ و صیانت از اراء مردم انجام دهد، در این راستا دستگاه قضائی با تشکیل پرونده و صدور حکم متناسب، این وظیفه را انجام خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضائی، ناظران و مجریان انتخابات، باید بر اجرا شدن قانونی فرآیند انتخابات نظارت کنند.

این مقام عالی قضائی با بیان این مطلب که در امر انتخابات بایستی حق‌الناس رعایت شود، از نامزد‌های انتخابات خواست بر عملکرد ستاد‌های انتخاباتی خود نظارت کرده و اجازه تخطی از قوانین انتخاباتی را به طرفداران خود ندهند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار