رئیس کل دادگستری استان کردستان از رشد 100 درصدی کشفیات کالاهای مکشوفه قاچاق در مرز باشماق مریوان در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 28 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق در سطح استان، حسب دستورات مقامات قضایی دادگستری شهرستان مریوان و با هماهنگی پلیس گمرک مرز باشماق، در دی ماه سال جاری کالا‌های قاچاق نظیر انواع سوخت، خودرو، مشروبات الکلی، مهمات جنگی و ... به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

رئی کل دادگستری استان کردستان افزود: همچنین در این خصوص ۱۲۴ فقره پرونده قضائی و تعزیراتی تشکیل شده و ۵۰ نفر از متهمین با صدور قرار تامین متناسب، بازداشت و روانه زندان شد اند.

حجت‌الاسلام حسینی برخورد و مبارزه جدی با مقوله قاچاق را سرلوحه اقدامات دستگاه قضائی استان برشمرد و تاکید کرد: از جمله عوامل افزایش کشفیات کالا‌های قاچاق در ماه گذشته می‌توان به تشدید اقدامات کنترلی دقیق در مبادی ورودی و خروجی مرز باشماق، شناسایی شیوه و شگرد‌های قاچاقچیان سوخت، افزایش ساعات خدمات کارکنان گشت مبارزه با قاچاق شهرستان و اجرای گشت و عملیات مشترک فرماندهی مرزبانی و پاسگاه‌های انتظامی محدوده مرز باشماق مریوان اشاره کرد.

شایان ذکر است که استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و مرز رسمی و بین‌المللی باشماق مریوان یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در زمینه ترانزیت، صادرات و امور مسافری فعالیت می‌کند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار