مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سه هزار کیلومتر باند از راه‌های ارتباطی این استان با آغاز بارش برف از روز گذشته تاکنون، برفروبی شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 27 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مهرداد جهانی امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت :بارش برف از روز گذشته در جاده‌های شهرستان‌های خمین، اراک، شازند، تفرش، آشتیان، خنداب، کمیجان و غرب ساوه و در دیگر نقاط استان آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه با تلاش و اقداماتی که راهداران در شبانه روز گذشته انجام دادند، هیچ کدام از جاده‌های استان مسدود نشد.

وی با بیان اینکه با تلاش راهداران بیش از ۳ هزار کیلومتر باند راه از محورهای سراسر استان برف روبی شد، افزود: عصر روز گذشته در جاده‌های شهرستان‌های خمین، اراک، شازند، تفرش، آشتیان، خنداب، کمیجان و غرب ساوه شاهد بارش برف و در دیگر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: علاوه بر برفروبی راه‌های استان، بیش از یک‌هزار تن مخلوط شن و نمک به منظور باز نگه داشتن راه‌ها و تردد ایمن در محورهای ارتباطی استان با استفاده از نیروهای راهدار و ماشین آلات پخش شد.

جهانی با بیان اینکه با تلاش و اقداماتی که راهداران در شبانه روز گذشته انجام دادند هیچکدام از محورهای استان مسدود نشد، اضافه کرد: در طرح راهداری زمستانی در سال جاری ۵۰۰ نفر نیروی راهدار، راننده و پشتیبان در نظر گرفته شده که با استفاده از ۳۰۳ دستگاه انواع ماشین آلات وظیفه برف روبی محورهای مواصلاتی استان را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: از روز گذشته تاکنون حدود ۷۰ درصد از توان عملیاتی و لجستیکی به کار گرفته شد و هم اکنون تردد روان در محورهای استان برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: ۳۵ راهدارخانه در استان به منظور استقرار اکیپ‌های راهداری فعال و آماده باش هستند؛ در صورت ادامه بارش برف و وقوع وضعیت اضطرار، این راهدارخانه‌ها پذیرای کاربران جاده‌ای و اسکان آنها خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار