ورود سامانه بارشی به گیلان از فردا / ادامه برف و باران تا اواخر هفته آینده
مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از فردا با ورود توده هوای ناپایدار به منطقه شرایط برای افزایش ابر و بارندگی و وزش باد و رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات، بارش پراکنده برف مورد انتظار است.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ 27 January 2024

محمد دادرس در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، آسمان گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری دانست و اظهار کرد: دیلمان با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و سیاهکل با ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی با اشاره به ثبت بارش ۱۴۹ میلیمتری در حویق در بازه ۱ لغایت ۵ بهمن ماه، افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتا پایدار طی امروز در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی ساعات شب و صبح در ارتفاعات و دامنه ها یخبندان پیش بینی می شود، تصریح کرد: گاهی با عبور جریانات کم و بیش ناپایدار در سطوح میانی جو، شرایط برای افزایش ابر و بارش پراکنده فراهم می شود.

دادرس خاطرنشان کرد: به تدریج از فردا با ورود توده هوای ناپایدار به منطقه شرایط برای افزایش ابر و بارندگی و وزش باد و رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات، بارش پراکنده برف مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه دریا طی امروز برای فعالیت های مرتبط با احتیاط مناسب است، گفت: از اواخر وقت فردا دریا مواج شده و بیشینه ارتفاع موج در سواحل گیلان تا سه شنبه به ۱.۶ متر می رسد.

مدیرکل هواشناسی گیلان از تقویت این سامانه بارشی خبر داد و تاکید کرد: از دوشنبه با تقویت جریانات سرد شمالی علاوه بر کاهش محسوس دما، شاهد تشدید بارش باران و وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها تا اواخر هفته آینده خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار