مدیر کل مدیریت بحران آخرین جزئیات از وضعیت استان در زمان فعالیت سیستم بارشی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 26 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز گفت: سامانه بارشی از ساعات اولیه صبح امروز فعالیت خود در استان را آغاز کرد که در این خصوص شاهد بارش باران و برف در همه مناطق استان بودیم.
نیکروز افزود: با وجود بارش باران وبرف خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشت. هر چند در برخی گردنه‌ها شاهد بارش برف بودیم، اما هیچگونه مسدودی جاده نداشتیم و با تلاش راهداران، تاکنون جاده‌های استان باز و تردد برقرار است.
وی ادامه داد: بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی این سیستم تا روز یکشنبه به صورت متناوب فعال خواهد بود و با توجه به برودت هوا لازم است که همه هم استانی‌ها آمادگی کامل برای مواجهه با چنین سیستم آب و هوایی سردی را داشته باشند.
نیکروز گفت: در خصوص تردد‌های جاده‌ای تلاش شود از سفر‌های غیر ضرور، خصوصا در ساعات شب و اوایل صبح خودداری شود چرا که یخبندان در سطح جاده‌های بسیار محتمل است.
وی ادامه داد: آنچه که اداره کل هواشناسی اعلام کرده، بارش برف در مناطق سردسیر خصوصا مناطق کوهستانی حتمی است و در خصوص برف شهری در حد احتمال است، اما با توجه به هشدار‌های لازم داده شده به همه شهرستان‌ها و همه دستگاه‌ها خصوصا شهرداری‌ها و رادهداری، آمادگی مقابله با هر نوع شرایط بارشی وجود دارد.
نیکروز گفت: در خصوص بروز شرایطی که منجر به تعطیلی مدارس شود، تمهیدات لازم دیده شده و در صورت لزوم، با اعلام مدیریت بحران شهرستان‌ها، مدیریت بحران استان با لحاظ شرایط در این مورد تصمیم گیری واعلام عمومی خواهد کرد. ضمن اینکه تاکید می‌شود اعلام شرایط تعطیلی احتمالی مدارس فقط با اعلام رسمی مدیریت بحران استان خواهد بود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خسارات احتمالی ناشی از بارش‌های اخیر گفت: خوشبختانه تاکنون گزارش خاصی به مدیریت بحران اعلام نشده جز یکی دو مورد آبگرفتگی منازل در شهر یاسوج که در این زمینه هم بلافاصله اقدام شد.
نیکروز در پایان اظهار داشت: توصیه وتاکید می‌شود که همه نکات ایمنی در مواجهه با شرایط آب و هوایی فعلی مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه طی روز‌های آینده پیش بینی سرما و یخبندان شده است؛ بنابراین لازم است مسئولین دستگاه‌های خدمات رسان و دیگر دستگاه‌ها، مردم، عشایر، کشاورزان، ورزشکاران، رانندگان و دیگر حوزه‌ها آمادگی کامل داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار