خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم کشور که در پیش داریم مسئله انتخابات است که نباید از تکرار آن خسته شویم، گفت: امروز شاهد هستیم که دشمن در عرصه‌های مختلف تبلیغات وسیعی را آغاز کرده تا مردم را از حضور در انتخابات ناامید و دلسرد کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 26 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، حجت الاسلام سعید مرادپور امام‌جمعه ابهر در خطبه‌های اول این هفته نمازجمعه این شهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری عنوان کرد: مؤمنانی هستند که همواره در حال ذکر خداوند متعال هستند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه ذکر خدا حالت خاصی ندارد و انسانی که ذاکر خداوند است در هر حالتی از ذکر خدا غافل نمی‌شود، عنوان کرد: غفلت به سراغ انسان‌های مؤمن نمی‌آید و آن‌ها در هر حالت خدا را یاد می‌کنند.

وی با اشاره اینکه بزرگ‌ترین ذکر الهی ذکر دستورات خداوند متعال است اذعان کرد: هر چند در روایت بر ذکر لسانی نیز تأکید شده است و برای آن ثواب‌های بی‌شماری بیان شده، اما مهم‌ترین ذکر، ذکر دستورات خداوند متعال است.

مرادپور با بیان اینکه انسان‌های ذاکر در خلقت خداوند تفکر می‌کنند، ادامه داد: نتیجه تفکر آنان نیز این است که این همه آفرینش و شگفتی‌های خلقت بیهود و باطل نیست.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه بالاترین عبادت تفکر و نتیجه‌گیری از تفکر است اذعان کرد: قرآن در مورد انسان‌های برجسته چنین بیان می‌کند که آن‌ها بر این باورند که این آفرینش بیهوده و باطل نیست و کسانی که فکر می‌کنند این جهان باطل است راه را بیراهه رفته‌اند و عذاب الهی شامل آنان می‌شود.

خطیب جمعه ابهر با توضیح اینکه یکی از موضوعات مهم کشور که در پیش داریم مسئله انتخابات است که نباید از تکرار آن خسته شویم عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که دشمن در عرصه‌های مختلف تبلیغات وسیعی را آغاز کرده تا مردم را از حضور در انتخابات ناامید و دلسرد کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما خیلی وقت است که پروسه دلسرد کردن مردم از انتخابات را کلید زده‌اند تاکید کرد: مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات بر دو مسئله تاکید داشتند که یکی از این مسائل انتخاب اصلح است، لذا همه ما باید با دقت و بینش کافی و مطالعه لازم نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کنیم.

مرادپور با بیان اینکه دشمن بیرونی ما همه را به یک‌چشم نگاه می‌کند و چیزی که آنان را ناامید می‌کند حضور پرشور مردم در انتخابات است متذکر شد: مقام معظم رهبری بر انتخابات پرشور و حضور همگانی بر سر صندوق‌های رأی تاکید ویژه‌ای دارند.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه مسیر بسیاری از باید‌ها و مشکلات کشور از انتخابات می‌گذرد، ادامه داد: درست است که در کشور مشکلاتی داریم که برخی از این مشکلات ناشی از کم‌کاری خودمان و بسیاری نیز ناشی از توطئه‌های دشمنان است، اما مردم از انتخاب خود یعنی جمهوری اسلامی ایران پشیمان نیستند
وی با اشاره به اینکه چه بیش از ۴۰ سال است که دشمنان ما از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به کشورمان غافل نیستند، ادامه داد: اگر این همه هجمه و توطئه علیه یک کشور دیگر وجود داشت قطعاً تاکنون ازهم‌پاشیده بود، اما به کوری چشم دشمنان ایران ما یک کشور قوی است.

مرادپور با بیان اینکه برای پرشور برگزارشدن انتخابات باید وقت بگذاریم، گفت: اگر باور داریم که یک سری از مشکلات در کشور وجود دارد باید در انتخابات شرکت کرده و با انتخاب نماینده قوی به حل مشکلات کمک کنیم.

خطیب جمعه ابهر با تاکید بر اینکه یکی از سرمایه‌های اصلی کشور ما پشتوانه مردمی قوی است، اضافه کرد: ما به مردم و استفاده از ظرفیت آنان اعتقاد قوی داریم.

وی افزود: مشارکت مردم در انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست بلکه مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکاء حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، مهم‌ترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نیز به خوبی به قدرت مردم پی برده‌اند لذا در تلاش هستند که بین حاکمیت و مردم دوقطبی و شکاف ایجاد کنند، گفت: این حکومت مال مردم است و متعلق به هیچ شاه و قبیله‌ای نیست.

مرادپور در ادامه گریزی به طرح دادخواست آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی بر علیه رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی به علت نسل‌کشی تصریح کرد: این حرکت اقدام خوبی بود که برخی از کشور‌ها از این حرکت حمایت کرده، اما آمریکا و ازناب آن به شدت تلاش می‌کنند که بگویند نسل کشی توسط این رژیم اتفاق نیفتاده است.

خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه مسائلی که در نسل کشی مطرح است شامل کشتار وسیع کودکان، ایجاد صدمات جدی جسمی و روحی به کودکان، تحمیل شرایط زندگی با هدف تخریب گروهی، آوارگی، اخراج دسته جمعی، محروم کردن از آب و غذای سالم، محروم کردن از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی لازم، محروم کردن از دسترسی به سرپناه لباس و بهداشت، ویرانی زندگی مردم، تحمیل تدابیر منجر به جلوگیری از تولد نوزاد است، افزود: شاهد انجام تمام این موارد توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل در فلسطین و غزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله رژیم صهیونیستی تمام حیثیت غرب به شمار می‌رود، ادامه داد: امروز شاهد شکست‌های پی در پی اسرائیل هستیم تا جایی که آن‌ها به کشتن انسان‌ها روی آورده‌اند که کشتن یه انسان‌های بی‌گناه پیروزی به شمار نمی‌رود.

مرادپور با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی اهدافی در جنگ غزه برای خود پیش‌بینی کرده بود که به هیچ یک از آن‌ها نرسید است، خاطرنشان کرد: پس از این جنگ شاهد تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه هدف ما این بود که به انتقام خون سردار سلیمانی عزیز آمریکا باید از منطقه برود که به هدف خود نزدیک شده‌ایم، بیان کرد: شاهد هستیم آمریکا خود در حال مذاکره است که چگونه از منطقه خارج شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار