سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد؛
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: قرار است برپایی رخدادهای فرهنگی و هنری به محدوده خیابان‌ها منتقل شود تا آحاد مردم فرصت شرکت در این برنامه‌ها را پیدا کنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 24 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، پوریا جلالی پیش از ظهر امروز چهارشنبه (چهارم بهمن‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در روند کار خود در نظر گرفته‌ایم خیابانی کردن رخداد‌های فرهنگی و هنری است.

وی افزود: رویکرد خود را بر مبنای خیابانی کردن رخدادها قرار داده‌ایم، یعنی از پستوخانه‌های نگارخانه‌ها اتفاقات هنری را به کف خیابان منتقل خواهیم کرد که تا کنون بخشی از آن رقم خورده است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در ٢ دهه اخیر در سراسر دنیا و ایران که طبیعتاً استان کرمانشاه را هم شامل می‌شود شاهد قهر مردم با رخدادهای فرهنگی و هنری هستیم.

وی عنوان کرد: اتفاقات خوبی که طی سه ماه گذشته در استان کرمانشاه رخ داده است و موضوع راهیان غزه یکی از اتفاقات خوب بود که از ١٧ استان بهترین نقاشان را شناسایی کردیم، در یک همایش رقابتی در کرمانشاه حضور یافتند و با موضوع کودکان مظلوم غزه خلق اثر کردند.

این مقام مسئول گفت: این خلق اثر برای نخستین بار در کل کشور در استان کرمانشاه رخ داده و این رخداد در معرض دید مستقیم مردم کرمانشاه برگزار شد که در میدان فردوسی و بلوار نوبهار حاشیه‌های بسیار جالبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: همایش علمی پژوهشی امام رضا (ع) را در کرمانشاه داشتیم که اتفاق بسیار مبارکی بود و اختتامیه آن طی این مدت به سرانجام رسید، جشنواره استانی تئاتر صحنه‌ای و خیابانی را داشتیم که به شکلی بسیار شایسته برگزار شد و اکثر هنرمندان تئاتر را در این جشنواره دعوت کردیم، این جشنواره یکی از پر رونق‌ترین جشنواره‌ها طی ۱۰ سال گذشته بوده‌ است.

جلالی اذعان کرد: ما به دنبال بازگشت همه فعالان فرهنگ و هنر هستیم و از نظر ما پذیرفته شده نیست که هنرمندی بخواهد خانه‌نشین باشد و فعالیت‌های خود را کم کند، چون اتفاقی رقم نخواهد خورد مگر با یاری همه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه.

وی عنوان کرد: تا پایان سال جاری هر روز اجرای تئاتر صحنه‌ای را در تالار انتظار داریم که یک اتفاق شایسته و کم نظیر است و جشنواره تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه چاپ، نمایشگاه کتاب، عصر شعر و تجلیل از فعالین و برگزیدگان و کارگاه‌های مختلف آموزشی را داشته‌ایم.

وی تشریح کرد: این کارگاه‌ها شامل کارگاه شعر، داستان نویسی، عصر شعر عطر یاس مقاومت، همایش مدافعان حرم، مجموعه کارگاه‌های مد و لباس، کارگاه زنده نویسی و خوش نویسی، کارگاه سبک زندگی قرآنی و دوره‌های شهر نماز من بوده، همچنین ۲۹ نمایشگاه در استان داشتیم که همه نگارخانه‌های ما یکی از فعال‌ترین نگارخانه‌ها بوده است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اذعان کرد: ۲ طرح ملی در حوزه عمرانی خواهیم داشت که مجتمع دانش با ۲ هزار متر مربع و مجتمع بیستون با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در بهمن ماه با حضور وزیر بهره‌برداری می‌شود و چندین پلاتو در حوزه‌ هنرهای نمایشی داریم که به بهره‌برداری می‌رسند.

جلالی اذعان کرد: جشنواره سرود استانی، جشنواره شعر فجر و جشنواره هنرهای تجسمی را خواهیم داشت که در کل کشور فقط استان کرمانشاه با یک فعالیت خلاقانه و نگاه ویژه‌ به شهرستان‌ها برگزار می‌شود و بخشی از آن آغاز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سه مورد از شهرستان‌های استان کرمانشاه میزبان هنرهای تجسمی در منطقه خود و سه مورد از شهرستان‌های دیگر میزبان جشنواره موسیقی بین شهرستان‌های خود بوده‌اند.

وی ادامه داد: در ایام دهه فجر شاهد جنگ‌های شادی خواهیم بود که بخش عمده‌ای از آن با همکاری شهرداری کرمانشاه و سازمان‌ فرهنگی رقم می‌خورد، همچنین رخدادهای خیابانی از ابتدای دهه فجر رقم می‌خورند که شامل نمایشگاه‌های خیابانی، عکس و کاریکاتور است.

جلالی خاطرنشان کرد: این رخدادها در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر کرمانشاه به نمایش گذاشته می‌شود و اجرای خلق اثر زنده توسط هنرمندان کرمانشاهی را در معابر عمومی شهر کرمانشاه خواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار