چهارمین مجتمع شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی کشور با نام شوق زندگی صبح امروز با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گرگان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ 21 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، صبح امروز حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مجتمع شوق زندگی به منظور انجام اقدامات حمایتی و قضایی از زنان و کودکان و با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی این حوزه، در مرکز استان گلستان کار خود را آغاز کرد.

حیدر آسیابی افزود: تمام فعالیت‌های قضایی، حمایتی، اجتماعی و ظرفیت‌های دستگاه‌های متولی در حوزه کودکان و زنان مانند کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش و انتظامی با نظارت دادستانی در قالب این مجتمع متمرکز می‌شود.

وی بیان داشت: محیط این مجتمع بر اساس نیاز کودکان طراحی شده است و ۲ شعبه دادسرای گرگان شامل شعبه سرپرستی و شعبه دادیاری در این مجتمع مستقر و تمام پرونده‌های مربوط به حوزه کودکان و دختران و زنان آسیب دیده و نیازمند حمایت‌های حقوقی و قضایی به جای دادسرا به این مجتمع ارجاع داده می‌شود.

آسیابی افزود: یک نماینده از تمام دستگاه‌های حمایتی استان، خیران و مددکاران اجتماعی نیز در این مجتمع مستقر می‌شوند تا به صورت متمرکز اقدامات مورد نیاز برای حمایت از مراجعان به این مرکز را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه استقرار قضات در کنار اورژانس اجتماعی و دستگاه‌های حمایتی، سرعت و تمرکز برای کمک به کودکان را بیشتر می‌کند ادامه داد: کودکان کار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان بازمانده از تحصیل محور اصلی اقدامات این مجتمع خواهند بود و تلاش می‌شود در گام نخست با کمک آموزش و پرورش و در صورت نیاز با استفاده از ظرفیت‌های قضایی، برای بازگشت این کودکان به مدرسه اقدام شود.

وی گفت: تلاش ما در این مجتمع ارتقای سطح کیفی زندگی کودکان و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب است و با کمک خیران و دستگاه‌های متولی مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هم با استفاده از تجربیات خانه‌های فرهنگ شهرداری گرگان در این مرکز دنبال خواهد شد.

آسیابی گفت: از مهمترین بخش‌های این مجتمع دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان است.

وی گزارش گیری، رصد، مداخله فوری قضائی، ایجاد شرایط مناسب در خانواده برای اطفال و نوجوانان در معرض خطر، ارائه مشاوره و مددکاری و معاضدت‌های حقوقی نظارت بر حسن اجرای آراء و تصمیمات مرتبط با طفل و نوجوان، انجام مطالعات و تحقیقات آماری و اطلاعاتی مرتبط با طفل و نوجوان را از مهمترین اقدامات این دفتر برشمرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار