مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از وقوع ۶۸۵ حادثه در ۹ ماه گذشته خبرداد و گفت: در این حوادث به 2 هزارو 163 مصدوم امدادرسانی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 18 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، حکمت‌اله هاشمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال، ۵۳۶ مورد تصادف جاده‌ای، ۲۲ مورد آتش‌سوزی جنگل و مرتع، ۲۳ مورد کوهستان، ۱۳ مورد سیل و آبگرفتگی و حوادث دیگری اعم از ریزش آوار، خدمات شهری و حضوری ثبت شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: در ۹ ماهه گذشته از سال‌جاری ۶ هزار و ۴۵ نفر تحت‌تاثیر حوادث قرار گرفته‌اند که از این تعداد به ۲ هزار و ۱۶۵ مصدوم امدادرسانی شده و ۱۱۹ نفر نیز توسط نیرو‌های هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی از رهاسازی ۲۲ مصدوم محبوس در خودرو‌ها توسط نجاتگران‌هلال احمر خبرداد و تاکید کرد: ۷۵ جان‌باخته در صحنه تصادف‌های جاده‌ای به عوامل قضایی تحویل داده شده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: نیرو‌های عملیاتی در جریان ۱۳ مورد سیل و آبگرفتگی در سطح استان به ۴۵۷ متاثر از این حادثه امدادرسانی کردند.

وی گفت: در این عملیات‌های امدادرسانی ۳ هزار و ۹۰۷ نیروی عملیاتی در قالب یک‌هزار و ۳۱۳ تیم امداد و نجات با بکارگیری ۶۴۹ دستگاه آمبولانس، ۵۰۲ خودروی ست نجات، ۸۱ خودروی کمک‌دار و ۲ فروند بالگرد به ۲ هزار و ۱۶۵ مصدوم خدمات ارائه داده‌اند.

هاشمی در مورد اعزام پایگاه‌های امداد و نجات برای امدادرسانی در حوادث بیان شده خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای غزال با ۱۴۳ حادثه، عوارضی زنجان_قزوین ۸۱ حادثه و شهید صنعت‌کار و شمال‌غرب با ۶۳ حادثه از چهار پایگاه استان زنجان بودند که بالاترین آمار ماموریت‌ها را در ۹ ماهه گذشته از سال جاری ثبت کردند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار