مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در حال حاضر منابع تأمین آب شرب در لرستان چشمه‌ها، سراب و چاه‌ها هستند و از هیچ کدام از سدهای موجود در استان برای تأمین آب شرب استفاده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 15 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، یاسر اکبریان، ۲۵ دی ماه در جمع خبرنگاران، در خصوص منابع تأمین آب شرب لرستان بیان کرد: در حال حاضر در استان ۳۳ شهر و ۱۶۰۰ روستا با ۶۱۰ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آبفای استان هستند.

وی اضافه کرد: این تعداد شهر و روستا توسط همکاران بصورت شبانه‌روزی رصد و پایش و خدمات متنوعی در بخش شهری و روستایی به آن‌ها ارائه می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث منابع تأمین آب در لرستان بیش از ۸۰۰ منبع تأمین شامل چاه، چشمه، سراب و قنات داریم.

اکبریان یادآور شد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ و براساس آمار سازمان هواشناسی تا پایان دی ماه میزان بارندگی‌ها به نسبت بلند مدت ۸۳ درصد کاهش بارش داشته که همین موضوع ما را مصمم کرده تا تصمیمات و برنامه‌ریزی مناسب برای شرایط پیش رو اتخاذ کنیم.

مدیرعامل آبفا لرستان افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در استان این است که در حال حاضر از هیچ یک از سد‌های فعال موجود در استان برای آب شرب استفاده نمی‌شود و این موضوع باعث شده برای مواجهه با شرایط خشکسالی از سایر ظرفیت‌ها استفاده بهینه داشته باشیم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار