تولد‌ها در استان اصفهان ۲.۱۲ کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ 03 January 2024

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ هزار و ۷۰۸ ولادت در استان رخ داده، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲.۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مجتبی یکتامنش افزود: ۵۰ درصد جمعیت استان اصفهان بین ۳۰ تا ۶۴ و ۱۲ درصد بالای ۶۴ سال هستند که در ۱۵ سال آینده وارونگی جمعیت سالمند را در استان خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۱۵۰ نوزاد در اصفهان متولد می‌شود، گفت: در حالی نرخ رشد جمعیت استان اصفهان ۱.۳ گزارش شده، این عدد در کشور ۱.۶ بوده و جایگاه کشوری اصفهان رتبه ۲۵ است.
یکتامنش با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تا کنون در کشور سرشماری انجام نشده است، افزود: جمعیت فعلی استان اصفهان ۵ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۸۱۸ نفر است.
وی با بیان اینکه این کاهش فرزندآوری موجب مسائل جمعیتی در راهبرد سیاستی کشور می‌شود، گفت: روزانه حدود ۷۵ نفر در اصفهان نیز فوت می‌کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: میانگین سن ازدواج در استان اصفهان در مردان ۲۹.۱۴ و در زنان ۲۵.۲۷ و میانگین سن طلاق نیز ۴۰.۴۸ سال است.
وی در مورد چند قلوزایی‌های ثبت شده افزود: از ابتدای سال تا کنون ۷۴۰ دوقلو، ۴۰ سه قلو و ۶ مورد چهار قلو در اصفهان به دنیا آمده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار