استاندار لرستان گفت: دستگاه قضا به واسطه وظایف خطیری که دارد، نقطه اتکا و اطمینان جامعه است.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 06 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، فرهاد زیویار ظهر امروز در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که در سالن جلاسات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: وظایف دستگاه قضا علاوه بر این که تکمیل کننده بوده، اصلاح کننده سایر امورنیز است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با نظارت‌های به موقع در موارد خاص تکمیل کننده سلامت برنامه‌های سایر بخش‌ها است.

استاندار لرستان با بیان اینکه دستگاه قضائی توسط شخصیت‌های حقوقی، اصلاح کننده مشکلات سایر بخش‌ها است، افزود: تمامی مسوولین دستگاه‌ها در انجام وظایف اداری خود به نوعی در مقام قضاوت قرار دارند، اما از این جهت وظیفه دستگاه قضا به صورت ویژه است.

زیویار با اشاره به موضوع عدالت در تصمیمات به عنوان اصل وظایف دستگاه قضا و مورد تأکید اولیای الهی و معصومین، گفت: مهم‌تر از اجرای عدالت خود عدالت است که باید با کنار گذاشتن هوای نفس آغاز شود.

وی در ادامه به دهه بصیرت، مناسبت‌های آن و نقش و جایگاه شهدا در نظام اسلامی و نوع نگاهی که مسوولین باید به این موضوع داشته باشند، اشاره و تصریح کرد: ایثار و فداکردن جان توسط شهدا در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی وظیفه مسوولین را سنگین‌تر کرده، از این رو باید در اجرای امور دقت نظر مضاعف داشته باشند.

استاندار لرستان افزود: آنچه که مسوولین در قالب قوای مختلف باید مدنظر داشته باشند علاوه بر انجام احسن وظایف سازمانی همراهی، همدلی و دقت نظر در امورات است که می‌تواند تبدیل به یک الگوی سازمانی در دنیا شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار