قائم مقام ستاد اقامه نماز از تدوین سند ۲۰ ساله نماز در این ستاد خبر داد و گفت: این سند در برش استانی به صورت پنج ساله در دستگاه‌های اجرایی تدوین می‌شود که تعدادی از آن‌ها رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 04 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، احمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز در زنجان برگزار شد، با تشریح اهداف فعالیت ستاد اقامه نماز و اقدامات انجام شده در این حوزه در ۲۹ اجلاس گذشته اظهار کرد: کشور ۸۰ هزار مسجد دارد که برای جمعیت کشور کم است، ضمن اینکه یک‌سوم این مساجد مشکلاتی دارند که باید توسط دستگاه‌های اجرایی و یا خیران اقداماتی برای حل مشکلات از جمله ساماندهی انجام شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز با تأکید بر فراهم‌شدن زمینه دسترسی آسان بانوان به مساجد افزود: ستاد اقامه نماز دستگاه اجرایی نیست بلکه یک ستاد هدایتگر است و اگر مورد مشاوره در احداث مساجد قرار گیرد حتما توصیه به رعایت این مهم خواهد کرد.
وی از انتشار ۴۰۰ جلد کتاب برای سنین مختلف در حوزه کتاب خبر داد و گفت: آخرین مورد این کتاب‌ها، دو سری کتاب ۱۴ جلدی با عنوان نماز در سیره معصومان است.
زرهانی خطر در کمین نماز را کاهلی دانست و افزود: در ارزیابی انجام شده در حوزه عملکرد ستاد اقامه نماز، کاهلی و تارک‌اصلاطی همواره مدنظر است که اگر چنین نبود پیشنهاد انحلال ستاد را می‌دادیم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز به فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ نمازخانه در سطح کشور اشاره و تاکید کرد: این نمازخانه‌ها در مناطق مختلف احداث و به نمازگزاران ارائه خدمت می‌کنند.
وی با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز به‌صورت مستمر گفت: ارزیابی سال ۱۴۰۲ هم در حال انجام است به همین منظور مستندات در سامانه سجاده در حال بارگذاری است.
زرهانی از تدوین سند ۲۰ ساله نماز در ستاد اقامه نماز خبر داد و گفت: این سند در برش استانی در دستگاه‌های اجرایی به صورت پنج‌ساله باید تدوین شود که در اجلاس سراسری نماز زنجان، تعدادی از آن‌ها رونمایی می‌شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز از تزریق بودجه موردنیاز به استان برای برگزاری اجلاس نماز به زنجان خبر داد و گفت: اجلاس سراسری نماز در زنجان با کف ۲۰۰ و سقف ۳۰۰ نفری برگزار خواهد شد.
وی کار برای ترویج امر نماز را یک برنامه فرهنگی دانست و تاکید کرد: خط پرورش نیرو برای ترویج نماز باید پیگیری شود و متناسب با وضع موجود باید برنامه اجرا کرد، چرا که آ‌سیب‌های این حوزه روزافزون است و دیگران هم با همه امکانات برای استحاله فرهنگی مردم در حال کار هستند، لذا ما هم نباید پا پس بکشیم و در این حوزه ریزش و رویش وجود دارد.
زرهانی با اذعان به مشکلات موجود در اداره مساجد از جمله چگونگی انتخاب خادمان افزود: واقعیت این است که ارکان مساجد مشکلاتی دارد، لذا باید ساز و کاری در این حوزه باید تدوین شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه برنامه‌های سی‌امین اجلاس سراسری نماز را تشریح و تاکید کرد: این اجلاس در دو نوبت صبح و بعدازظهر با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی رئیس‌جمهور آغاز و با تبیین برنامه‌ها، برگزاری میزگرد و جمع‌بندی در پایان برگزار خواهد شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار