چشم پزشک درمورد درمان خشکی چشم گفت: شایع ترین درمان خشکی چشم، استفاده از اشک مصنوعی بدون نگهدارنده در پلاستیک است و اگر خیلی شدید باشد باید پلک درمان شود البته ممکن است خشکی چشم در اثر ابتلا به بیماری روماتولوژی و آرتریت روماتوئید نیز باشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 03 January 2024

 حسام هاشمیان متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه «روزنه» درباره بیماری‌های چشم اظهار کرد: افرادی که چشم نزدیک بین دارند بدون عینک نزدیک را می‌بینند و شماه چشم آنها منفی است اما کسانی که شماره چشم آنها مثبت است دور را بهتر از نزدیک می‌بینند و با فشار آوردن به چشم بهتر می‌بینند.

وی در پاسخ به این پرسش که عمل لایزیک از کدام شماره چشم به بعد امکانپذیر نیست گفت: اعمال جراحی برای برداشتن عینک به این صورت است که شماره مثبت یا منفی را به جای اینکه روی لنز بتراشند روی قرنیه می‌تراشند تا لازم نباشد که فرد عینک بزند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به دلیل اینکه جراحی لایزیک با تراش از سطح قرنیه انجام می‌شود لذا فقط برای کسانی امکانپذیر است که شماره منفی چشم آن‌ها نهایت 6 و 7 است و بیشتر از این شماره امکانپذیر نیست اما برای کسانی که شماره چشم آنها مثبت و تا شماره 2 و 3 است می‌توانند این جراحی را انجام دهند.

هاشمیان گفت: مگس پران جلوی چشم یک کدورت در ناحیه زجاجیه چشم است که بهتر است توسط چشم پزشک معاینه شود. علائم خطرناک هم این است که افراد جرقه زدن در اطراف میدان بینایی و یا اینکه پرده سیاهی را از گوشه احساس کنند.

این فوق تخصص قرنیه درمورد مشکل آب مروارید و نازک شدن شبکه چشم اظهار کرد: وقتی شبکه چشم نازک باشد یعنی شماره چشم فرد بالاست و با هر جراحی احتمال پارگی شبکه تا حدودی وجود دارد. در حقیقت چشم پزشک باید اعصاب چشم را بررسی کند تا سوراخی وجود داشته نباشد و در حین عمل دچار پارگی بیشتر نشود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درمورد درمان خشکی چشم گفت: شایع ترین درمان خشکی چشم، استفاده از اشک مصنوعی بدون نگهدارنده در پلاستیک است و اگر خیلی شدید باشد باید پلک درمان شود و البته ممکن است خشکی چشم در اثر ابتلا به بیماری روماتولوژی و آرتریت روماتوئید نیز باشد

هاشمیان شستشوی چشم با گلاب و سرکه سیب اظهار کرد: این مواد به دلیل اینکه غلظت و ph متفاوتی دارند شاید خیلی مناسب نباشند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار