نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد:
مدیرکل و کارکنان اداره کل مدیریت بحران استان یزد به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار و گزارشی از اقدامات را ارائه کردند.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ 02 January 2024

آیت الله ناصری در این دیدار با اشاره به مشکل کم آبی استان تدابیر لازم برای مقابله با این مخاطره طبیعی را لازم دانست.
وی به آیاتی از قرآن کریم درباره انتقال آب از دریا ها به خشکی توسط ابرها و باد اشاره کرد و آن را از نشانه های عظمت خداوند متعال دانست که باید در آن اندیشه کرد.
نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم استفاده از اندیشمندان در طراحی اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با حوادث و بلایای طبیعی تاکید کرد و خواستار تشکیل تیم اندیشمندان در این رابطه شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان نیز در ابتدای این نشست مخاطرات اصلی استان را خشکسالی، سیل، زلزله، گرد و غبار، طوفان، آلودگی هوا ، حوادث ترافیکی بزرگ جاده ای و ریلی، بیماری‌های همه گیر انسان و حیوانات، آتش سوزی ها، فرونشست و فروچاله برشمرد و اظهار داشت: یکی از شاخصه های بروز بحران آنی بودن و خارج از کنترل بودن آن است که راهی جز پیشگیری، آمادگی و الزام به رعایت قوانین ساخت و ساز و محیط زیستی ندارد.
محمدعلی ملک زاده گریزی هم به اقدامات بازسازی و بازتوانی سیل سال گذشته زد و گفت: بیش از 130 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی 250 طرح در سطح استان تخصیص یافت که توسط دستگاه ها اجرایی شد همچنین مبالغی درقالب بیمه، بلاعوض، تسهیلات و امهال جهت بازسازی و جبران خسارت بخش مسکونی و کشاورزی در اختیار مردم قرار گرفت.
دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تامین اعتبار جهت حوزه پیشگیری را از مهمترین خواسته های این ستاد دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در قانون مدیریت بحران اعتباراتی جهت ماده 16 برای حوزه پیشگیری مصوب شده است اما نیاز است مجلس نسبت به تامین اعتبار آن در بودجه سنواتی نیز مساعدت نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار