معاون اول قوه قضاییه:
معاون اول قوه قضاییه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه زندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و یک بخشنامه نیست.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 02 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام « محمد مصدق» روز سه‌شنبه در آیین معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری این استان در اراک، با درود به روح پاک شهدای دفاع مقدس، امنیت، سلامت و بویژه سردار سلیمانی و سید رضی موسوی، افزود: این بیانیه هنوز در کشور مورد توجه قرار نگرفته و در قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها به معنای واقعی عملیاتی نشده است.

وی بیان کرد: امروز نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی در وضعیت خاصی قرار دارد، از یک طرف حمایت بی سابقه ملت‌های دنیا از آنچه تفکر جمهوری اسلام است و از طرف دیگر، دشمنی دشمنان این نظام و استکبار جهانی که هر روز با دسیسه‌ای می‌خواهند نظام به آرمان‌های خود نرسد.

وی با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه(س) و مقام مادر، گفت: نامگذاری این روز به نام روز زن و مادر در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقام زن را از دیدگاه مکتب اسلام مشخص می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: جایگاه زن در جمهوری اسلامی قابل مقایسه با سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق زن نیست.

حجت‌الاسلام مصدق اظهار کرد: دنیای غرب مقام زن را در لذت‌طلبی می‌داند.

وی، با تبریک میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی و یوم‌الله ۹ دی، گفت: ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی است و مردم با بصیرت با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بار دیگر گل کاشتند و دشمنان نظام را که چشم امیدی بسته بودند، ناامید کردند.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند هر لحظه مانع پیشرفت نظام شوند که همه باید هوشیار باشند.

حجت‌الاسلام مصدق بیان کرد: قوه قضاییه و مجریه و همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید در مقابله با توطئه‌های دشمنان، راهبردها و برنامه‌های مشخصی داشته باشند.

وی تصریح کرد: پرونده‌های وارده برای جامعه مفهوم خاصی ندارد و مختومه هم مفهوم نیست، آنچه جامعه نیاز دارد، رضایتمندی است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: شاخص رضایتمندی باید مشخص شود، ممکن زیاد کار شده باشد اما نتیجه نداده باشد و یا اینکه کم کار شده باشد اما موفقیت‌های زیاد حاصل شده باشد.

حجت‌الاسلام مصدق گفت: اجرای عدالت و احقاق حق، مورد انتظار جامعه است که باید در این راستا از هیچ کوششی دریغ نشود.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اساسی قوه قضاییه برخورد با ناهنجاری‌ها در بخش‌های مختلف است که با هماهنگی با دولت مردمی، تصور است، برنامه‌ها خوب پیش می‌رود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: انتخاب مدیر در قوه قضاییه نظام‌مند شده‌است.

حجت‌الاسلام مصدق تاکید کرد: انتظار است رئیس کل دادگستری و دادستان جدید اراک، حمایت جدی از واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند.

وی گفت: نباید به بهانه‌های مختلف واحدهای تولیدی تعطیل و نیروها بیکار شوند، چنانچه تخلفی در واحدی صورت گرفت، باید وضعیت نیروهای کار مورد نظر باشد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: قطع دست متجاوزان به بیت‌المال هدف اصلی قوه قضاییه و دولت است.

حجت‌الاسلام مصدق گفت: امنیت و آرامش امروز جامعه مدیون سربازان گمنام وزارت اطلاعات، فراجا، سپاه و سایر نیروهای مسلح است که به طور معمول مورد غفلت قرار می‌گیرند و زحمات این عزیزان جای تقدیر دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار