سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرکرد گفت: بر اساس آمار سامانه سیب تا کنون ۸۳.۹ درصد جمعیت جامعه هدف استان در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ 01 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمدحسین اعرابی گفت: بر اساس آمار سامانه سیب تا کنون ۸۳.۹ درصد جمعیت جامعه هدف استان در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت اجرای پویش ملی سلامت در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسیج غربالگری و بیماریابی دیابت و پرفشاری خون برای همه افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار در حال اجراست که جمعیت هدف استان در این طرح ۶۶۹ هزار و ۲۴۳ نفر تعیین شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب وزارت بهداشت، تا کنون بیش از ۶۰۹ هزار و ۱۹۹ نفر معادل ۸۳.۹ درصد جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری در این طرح مشارکت کرده‌اند.

اعرابی اضافه کرد: هم اکنون در ۶ شهرستان سامان، لردگان، کیار، فلارد، اردل و خانمیرزا بالای ۹۰ درصد جمعیت هدف در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با اجرای طرح پویش ملی سلامت ۶ هزار و ۹۱۲ بیمار جدید مشکوک به پرفشاری خون و ۳ هزار و ۲۶۸ بیمار جدید مشکوک به دیابت در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرکرد با بیان اینکه این طرح در ۵۳۷ مرکز، پایگاه و خانه بهداشت استان به همت یک هزار و ۱۱۶ مجری در حال اجراست، تصریح کرد: همچنین برای تسهیل دسترسی مردم به غربالگری این طرح، ۳۸ ایستگاه ثابت و سیار راه اندازی و ۲۰۹ تیم سیار به مناطق مختلف اعزام شده است.

وی عنوان کرد: به منظور رعایت عدالت در غربالگری و بیماریابی نیز از بالگرد هوایی در مناطق دوردست و صعب‌العبور استفاده شد.

اعرابی خاطرنشان کرد: طرح پویش ملی سلامت باشعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» و با هدف تشخیص زودهنگام، جلوگیری و مراقبت از ابتلا به بیماری از ۲۰ آبان‌ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا پایان هفته جاری جمعه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار