استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اعزام به راهیان نور کار ارزشمند و بزرگی است که امروز با وجود همه کمبودها و اعتبارات همه باید اعلام آمادگی کنند.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 27 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی اعزام زائران به راهیان‌نور و مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس ضمن گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهارداشت: در آستانه سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هستیم و همچنین همرزم ایشان شهید سید رضی موسوی که روز گذشته با ترور کور رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و به طور قطع این اقدامات دشمنان بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی با تأکید بر اینکه همه عزت و عظمت ایران اسلامی در دوران معاصر و در جامعه جهانی به برکت خون رزمندگانی است که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند افزود: رزمندگان و فرزندان ملت ایران قهرمانی ماندگاری را به ثبت رساندند و این اثر شگفت‌انگیز نتیجه نفوذ ایمان انقلابی به دل و جان مردم ایران است.

وی تأکید کرد: وظیفه شرعی، انقلابی و اداری همه مدیران است که برای اعزام به اردو‌های راهیان نور برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی به بیان خاطراتی از نحوه گزارش دهی فرمانده دسته‌ای در عملیات کربلای پنج در دوران دفاع مقدس پرداخت که در عین کمبود مهمات و با دستان خالی، اما مقتدرانه آمادگی خود را برای مبارزه با دشمن اعلام کرد و در ادامه گفت: اعزام به راهیان نور کار ارزشمند و بزرگی است که امروز با وجود همه کمبود‌ها و اعتبارات همه باید اعلام آمادگی کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مناطق عملیاتی فکه، شلمچه چزابه، دهلاویه، خرمشهر، بستان، سوسنگرد، اروندکنار و ... همه سرزمین‌های مقدس و الهی هستند، چون خون پاک بهترین جوانان این کشور بر روی این خاک‌ها به زمین ریخته و اکنون این خاک متبرک است.

به گفته وی اگر ما امروز اقدامی خارج از فضای اداری در جهت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس برداریم ماندگار خواهد بود نه کار‌های تکرای و عادی اداری.

وی با ذکر اینکه افراد زیادی با اعزام به اردوی راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دگرگون و متحول شدند ادامه داد: اگر ملت ایران اسلامی این شهدای والامقام را تقدیم نمی‌کردند به‌یقین امروز در کشورمان از استقلال و عزت ملی و مبانی دینی و اسلام و تاریخ تمدنی ایران چیزی باقی نبود.

قناعت با بیان اینکه از مدیران دولت سیزدهم انتظار است که نگاه انقلابی داشته باشند و از جان و دل برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت مایه بگذارند گفت: ردیف بودجه فرهنگی در سطح ملی برای اعزام به راهیان نور وجود دارد، اما مدیران باید با جدیت پیگیر جذب آن از وزارتخانه‌های مربوط باشند البته استان هم در این زمینه حمایت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی بر پیگیری مجدانه مدیران استان برای جذب اعتبارات ملی تأکید کرد و متذکر شد: اگر نگاه عادی اداری حاکم باشد و تنها به مکاتبه با مرکز اکتفا شود استان توسعه پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه هفته آینده جلسه‌ای برای بررسی و برنامه‌ریزی نحوه تأمین اعتبار و هماهنگی‌های لازم جهت تجهیز و آماده سازی اردوگاه استانی شهید حبیب اللهی در اهواز و همچنین تخصیص گوشت و مرغ تنظیم بازار به ستاد راهیان نور استان برگزار خواهد شد، افزود: در سال جاری باید اعزام به اردوی راهیان با کمیت و کیفیت بهتر از سال گذشته انجام شود.

قناعت با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری باید مقدماتی با پیگیری فراهم شود، گفت: هنر مدیران این است که با کمترین امکانات و اعتبارات اتفاقات بزرگی رقم بزنند و اردوی راهیان نور به جهت عمق معنویش اثرگذاری ارزشمندی دارد و از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدس است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان الگوگیری جبهه مقاومت از دوران دفاع مقدس و شهدای ایران اسلامی، عنوان کرد: برای اردو‌های راهیان نور باید برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم.

به گفته وی اگر راهیان نور بر اساس فرهنگ ایثار و شهادت و منویات مقام معظم رهبری رقم بخورد، می‌توان پیوندی بین نسل امروز با شهدا و رزمندگان ایجاد کنیم.

قناعت بر اهمیت اثرگذاری اردو‌های راهیان نور تأکید کرد و افزود: ما می‌خواهیم زیارتی با معرفت، آگاهی و شناخت برای دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در خصوص اتوبوس‌های دستگاه‌های اجرایی در صورتی که راننده آن کارت هوشمند دارد و خودرو هم ایمنی لازم را داشته باشد مانع تراشی برای اعزام قابل قبول نیست و مساعدت از سوی راهداری و پلیس مورد انتظار است تا بخشی از کمبود در ناوگان حمل و نقل برطرف شود.

قناعت در پایان گفت: از فرمانداران انتظار است جلسه مشابهی در شهرستان‌ها برای رفع مشکلات و تسهیل اعزام به راهیان نور برگزار کنند تا شاهد اعزام‌هایی با کمیت و کیفیت بهتر در سال جاری باشیم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار