رئیس امور اجرایی زکات چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون مردم استان 18 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات مستحبی پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 27 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام علی صفری عصر امروز در جلسه شورای زکات و نماز در محل دفتر نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون، مردم استان ۲۵ میلیارد تومان در قالب زکات واجب، زکات مستحب و زکات فطریه و کفارات به کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند.

رئیس امور اجرایی زکات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این مجموع ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فطریه و کفارات، ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب و ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز زکات مستحب توسط مردم استان پرداخت شده است.

وی افزود: تأمین جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی نیازمندان، تأمین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، احداث مسکن، تأمین بسته‌های معیشتی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و احداث و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله موارد مصرف زکات است.

صفری اضافه کرد: از مجموع زکات پرداختی مردم استان، ۳۴ درصد برای نیازمندان غیرتحت حمایت و مابقی نیز برای نیازمندان مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۵۱۴ عامل افتخاری زکات و ۲۳۵ مبلغ افتخاری زکات با کمیته امداد استان همکاری می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار