رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از شناسايي يک انبار داراي 278حلقه لاستيک قاچاق به ارزش تقريبي 5 ميليارد ريال در ‏سطح شهرستان ساري خبرداد.‏
کد خبر: ۱۱۴۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 26 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار کامل انتظامی مازندران در پنجم دی ماه به این شرح است: 

--------------------------------------------

انبار لاستيک هاي قاچاق در ساري شناسايي شد

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از شناسايي يک انبار داراي 278حلقه لاستيک قاچاق به ارزش تقريبي 5 ميليارد ريال در ‏سطح شهرستان ساري خبرداد.‏

به گزارش خبرنگار خبر گزاري پليس، سرهنگ " محمد محمد پور"در تشريح جزئيات اين خبر اعلام کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس امنيت اقتصادي موفق به کشف محل دپوي لاستيک قاچاق در شهر ستان ساري شدند.

وي افزود: در بررسي اوليه ماموران متوجه نگهداري تعداد قابل توجهي لاستيک خارج از شبکه در اين واحد شدند که بلافاصله با هماهنگي مقام قضائي متصدي اين انبار به جرم دپو 278 حلقه لاستيک قاچاق دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

اين مقام انتظامي اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان، ارزش تقريبي اموال مکشوفه حدود 5ميليارد ريال برآورد مي شود.

 رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با بيان اينکه با دستور مقام قضائي اين انبار تا اطلاع ثانوي پلمب شد، خاطرنشان کرد: شهروندان مي توانند هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص کالاهاي مشکوک به قاچاق را از طريق سامانه 110 با پليس در ميان بگذارند

--------------------------------------------

آزادسازي اراضي ملي و منابع طبيعي در "نور "

فرمانده انتظامي شهرستان نور از آزادسازي 34 هزار متر مربع از اراضي ملي و منابع طبيعي به ارزش 850 ميليارد ريال که به صورت منازل مسکوني و اسکان دام غيرمجاز ساخت و ساز و تصرف شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ کارآگاه "احمد اميني" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي شکايت اداره منابع طبيعي مبني بر تصرف ساخت و ساز هاي غيرمجاز در شهرستان "نور" به مساحت 34 هزار متر از اراضي ملي، رسيدگي به پرونده به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.

وي ضمن بيان اجراي حکم قلع و قمع و خلع يد بناي احداثي و درختان مغروضه عمليات تخريب و آزادسازي و اجراي اين حکم با حضور نماينده دادگستري چمستان و رئيس و عوامل منابع طبيعي با همکاري و حضور پليس با موفقيت اجرا شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نور بيان داشت: ارزش اراضي تصرف شده برابر اعلام نظر کارشناسان به مبلغ 850 ميليارد ريال مي باشد که متهمان پرونده به مراجع ذيصلاح معرفي شدند.

سرهنگ اميني در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه زمين خواري موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف 15 تن چوب قاچاق از منزلي در عباس آباد 

فرمانده انتظامي عباس آباد از كشف 15 تن چوب جنگلي قاچاق و دستگيري يک قاچاقچي محصولات و فراورده هاي جنگلي در اين شهرستان خبر داد.


سرهنگ "داود صفاري زاده " درگفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: طرح  تشديد اقدامات همه جانبه براي مبارزه با افراد سودجو و فرصت‌طلب که براي رسيدن به منافع مادي خود به طبيعت و محيط زيست آسيب مي‌زنند در دستور کار ماموران اين شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي عباس آباد، تصريح کرد: در اجراي اين طرح و در پي دريافت خبري مبني بر اين که فردي در يكي از روستاهاي شهرستان در منزل مسکوني خود اقدام به دپوي چوب قاچاق کرده، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: پس از شناسايي محل مورد نظر، ماموران کلانتري 11با هماهنگي قضائي در بازرسي از منزل مورد نظر، 15 تن چوب جنگلي قاچاق از نوع راش وتوسکا كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد در پايان از دستگير يک قاچاقچي چوب در اين عمليات خبر داد و با اشاره به اينکه قطع درختان به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب، مراتب را سريعا از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

سرهنگ صفاري زاده، ارزش چوب هاي مکشوفه را براساس نظر کارشناسان يک ميلياردوپانصد ميليون ريال عنوان کرد و اظهار داشت: چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل و متهم را پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

--------------------------------------------

دستبند پليس ساري بردستان سارقان اماکن خصوصي

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از شناسايي و دستگيري سارقان اماکن خصوصي با 13 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام خبري مبني بر سرقت اماکن خصوصي در سطح شهرستان ساري، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه شهداي شمال تجن اين شهرستان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران پاسگاه شمال تجن ساري با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي  از 4 سارقان سابقه دار را شناسايي و با هماهنگي قضائي دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با اشاره به اينکه متهمان به 13 فقره سرقت اعم از کابل برق، کابل مخابرات ، لوازم منزل ، تعداد 60 کيسه کود شيميايي ، سم پاش ، تلويزيون 55 اينچ و ...  اعتراف از اماکن خصوصي نموده، افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

وي بيان داشت: برابر نظريه کارشناسان ارزش ريالي اموال مسروقه نيم ميليارد ريال برآورد گرديد.

سرهنگ حسن زاده  در پايان: امنيت و آرامش مردم خط قرمز پليس است و هرکس به هر طريقي بخواهد آن را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانوني پليس روبه رو خواهد شد.

--------------------------------------------

کشف 4هزار داروي قاچاق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از کشف 4 هزار انواع داروي قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "علي داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: در تداوم اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به دنبال دريافت گزارش هاي مردمي مبني بر نگهداري و فروش داروهاي قاچاق ، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اشاره به اينکه صحت گزارش هاي دريافتي با انجام بررسي هاي تخصصي و تحقيقات ميداني براي پليس محرز شد؛ افزود: پس از هماهنگي قضائي و تشکيل تيم عملياتي ماموران پليس امنيت اقتصادي با همراهي کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي به آدرس اين واحد صنفي اعزام و موفق شدند در بازرسي هاي به عمل آورده چهار هزارقلم انواع دارو قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ داداش تبار تصريح کرد: در رابطه با کشفيات به دست آمده يک نفر دستگير  که با تشکيل پرونده قضايي به مرجع قضايي معرفي گرديد.

--------------------------------------------

دستگيري سارق سوپر سوغاتي هاي بين راهي در منطقه مرزن آباد

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از توقيف خودروي پژو پارس و يک سارق در اين ارتباط خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محسن سليماني" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي وقوع سرقت مغازه سوپر سوغات، شامل سرقت کلوچه ،زيتون و.... در منطقه مرزن آباد موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ سليماني افزود: با رصد اطلاعاتي خودروي پارس شناسايي وپس از استعلامات يک فقره سرقت از مغازه در چالوس وتوقيف خودروي مذکور نيز در کارنامه خود داشته.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس تصريح کرد: ماموران با تحقيقات فني پليسي خودروي مورد نظر را که مجددا از محور کندوان به سمت چالوس در حال تردد بود را شناسايي ودر عملياتي وي را دستگير وخودرو نيز توقيف شد و متهم پس از تشکيل پرونده وارجاع به مرجع قضايي روانه زندان گرديد.

سرهنگ سليماني از کسبه هاي بين راهي خواست ضمن تجهيز اماکن کسب خود به دوربينهاي مداربسته ووسايل ايمني وگماردن نگهبان از اموال خود محافظت کنند.

--------------------------------------------

کشف 50 راس گوسفند قاچاق از يک کاميون در ساري 

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 50 رأس گوسفند قاچاق بارگيري شده در يک دستگاه کاميون عبوري از محور سمنان – ساري اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" در تشريح اين خبر گفت: مأموران پاسگاه انتظامي "پشتکوه "حوزه چهاردانگه ساري با انجام اقدامات اطلاعاتي از حمل دام قاچاق در يکي از محورهاي مواصلاتي اين شهرستان مطلع شدند.

وي افزود: در اين رابطه مأموران پاسگاه پشتکوه حوزه چهار دانگه ساري با گشت زني نامحسوس در محور سمنان - ساري يک دستگاه کاميون که از استان خراسان رضوي گوسفندهاي زنده قاچاق را بارگيري و به قصد شهرستان ساري انتقال داشته را متوقف و در بازرسي از آن 50 راس گوسفند زنده فاقد مجوز حمل که به منظور قاچاق در آن جاي داده شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري بيان داشت: برابر اعلام نظريه کارشناسان مربوطه ارزش ريالي احشام مکشوفه، 3 ميليارد ريال برآورد شد و همچنين دام هاي قاچاق به دامپزشکي ساري انتقال گرديد.

سرهنگ حسن زاده با اشاره به دستگيري يک متهم در اين خصوص و معرفي به مراجع قضائي گفت: پليس در حوزه برخورد با کالاي قاچاق با اينگونه اقدامات و حمل احشام برخورد خواهد کرد.

--------------------------------------------

خلع يد 3 ميلياردي اراضي ملي در گلوگاه

فرمانده انتظامي گلوگاه از رفع تصرف و خلع يد2 هزار و500 متراراضي جنگلي در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ " محمود کلواني" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت :در پي دريافت گزاشي مبني بر تصرف 2هزار و500 متر از اراضي ملي و جنگلي در منطقه " روستايي"، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه، افزود: پس از هماهنگي هاي قضائي، با همکاري عوامل يگان حفاظت  اداره منابع طبيعي، با تخريب حصارهاي ايجاد شده زمين هاي تصرف شده از چنگ زمين خواران رها سازي شد.

وي ارزش زمين هاي رها سازي شده در اين عمليات را بالغ بر 3 ميليارد ريال  عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ کلواني در ادامه با اشاره به اين که تجاوز به منابع طبيعي، تجاوز به سرمايه هاي کشور و حقوق همه مردم به ويژه نسل آينده اين کشور است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف دلارهاي جعلي در چالوس

سرهنگ سليماني، فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري يک کلاهبردار دلارهاي جعلي در چالوس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محسن سليماني" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي شکايت 2 نفر از کسبه شهرستان چالوس مبني بر اينکه مردي جوان با يک خودروي 207 اقدام به خريد لوازمي از قبيل گوشي تلفن همراه واقلام خوراکي از آنها نمود و درقبال آن دلار جعلي  پرداخت کرده است .

وي افزود: موضوع کلاهبرداري بطور جد در دستور کار ماموران تجسس کلانتري 11 چالوس قرار گرفت و با تحقيقات فني، ماموران خودروي 207 را شناسايي و فرد مورد نظرکه اهل و ساکن يکي از استان هاي همجوار مي باشد را دستگير و به کلانتري دلالت دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس تصريح کرد: ماموران در بازرسي از خودروي متهم تعداد 4 برگ اسکناس يکصد دلاري جعلي و یک برگ اسکناس يک دلاري جعلي کشف کردند.

سرهنگ سليماني به شهروندان و کسبه شهرستان چالوس هشدار داد با توجه به احتمال تکرار اين جرم از سوي افراد، مراقب و هوشيار باشند تا فريب کلاهبرداران را نخورند و دچار ضرر و زيان مالي نگردند.

--------------------------------------------

دستگيري اراذل و اوباش سابقه دار در آمل 

سرهنگ کيانمهر، سرپرست انتظامي شهرستان آمل از دستگيري دو اراذل و اوباش سابقه دار که موجب سلب آسايش شهروندان شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين کيانمهر" در اين باره گفت: به دنبال کسب خبر مبني بر اينکه دو اراذل و اوباش در يکي از مناطق شهر اقدام به درگيري و ضرب و جرح با يکديگر کردند که موجب سلب 

آسايش عمومي شده است، دستگيري آنان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس تخصصي و کلانتري 13 در دو مرحله با شناسايي متهمين و پس از انجام هماهنگي هاي قضايي در اقدامي غافلگيرانه و ضربتي، موفق شدند اوباش سابقه دار را دستگير و جهت بررسي بيشتر به دادسرا انتقال دهند.

سرهنگ کيانمهر با بيان اينکه اين افراد تحت تعقيب دستگاه قضايي و انتظامي بودند، اضافه کرد: با تشکيل پرونده در اين خصوص، متهمين دستگير شده به زندان اعزام شدند.

سرپرست انتظامي شهرستان آمل در پايان گفت: پليس با پوشش اطلاعاتي کامل و حضور به موقع خود در محل حادثه، به هيچ عنوان اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجار شکنان را نخواهد داد.

--------------------------------------------

دستگيري سارقان سيم و کابل برق در قائم شهر

سرهنگ خادمي، فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگيري 4 سارق سيم و کابل برق با اعتراف به 23 فقره سرقت در شهرستان قائم شهر خبر داد.

سرهنگ "مهدي خادمي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در راستاي رسيدگي به مطالبات شهروندان مبني بر سرقت کابل برق در سطح شهرستان قائم شهر، پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.

فرمانده انتظامي قائم شهر با بيان اينکه ماموران اين شهرستان با انجام اقدامات فني و تخصصي و جمع‌آوري آثار به جا مانده از صحنه‌هاي وقوع سرقت، هويت سارقان اين پرونده را شناسايي کردند، افزود: ماموران انتظامي با هماهنگي قضائي به مخفيگاه متهمان اعزام و در يک عمليات غافلگيرانه آنها را دستگير کردند.

وي تصريح کرد: هر 4 متهم در بازجويي هاي انجام شده به 23 فقره سرقت سيم و کابل برق از شبکه هاي توزيع در اين شهرستان اعتراف و متهمان براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ خادمي در پايان لزوم توجه مردم به توصيه‌ها و هشدارهاي پليس را عاملي مهم براي پيشگيري از وقوع سرقت برشمرد و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مي‌توانند موضوع را در اسرع وقت از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار