معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات «مراکز کاهش آسیب» بهزیستی استان بهره‌مند شدند که از این تعداد ۶۰۰ نفر زن بودند.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 23 December 2023

سمیه کریمی افزود: در حال حاضر تعداد سه کانکس «کاهش آسیب» در سه شهرستان اصفهان، نجف‌آباد و روستای «مهرنجان» فلاورجان در حال خدمت‌رسانی است که در آنها توزیع اقلام بهداشتی، تست رایگان «اچ آی وی» و آموزش‌های پیشگیرانه ارائه می شود.

وی افزود: هدف از جانمایی مراکز کاهش آسیب؛ پیشگیری از پیامدهای ویرانگر مصرف مواد مخدر، روابط جنسی محافظت نشده و خارج از چارچوب، پیشگیری از گسترش «هپاتیت»، «ایدز»، «سل» و بیماری‌های مقاربتی و نیز بهبود زخم‌های عمیق و عفونی ناشی از مصرف مواد بین مصرف‌کنندگان است.

کریمی ادامه داد: اکنون یک مرکز سرپناه شبانه ویژه زنان، یک مرکز گذری کاهش آسیب روزانه ویژه زنان، ۲ مرکز گذری کاهش آسیب همراه با تیم‌های سیار وابسته و سه «موبایل ون» (خودروی ون کاهش آسیب سیار) در شهرستان‌های اصفهان و کاشان، لنجان، فلاورجان، شاهین‌شهر، نجف‌آباد و خمینی‌ شهر و یک تیم سیار کاهش آسیب ویژه افراد تراجنسیتی نیز در شهر اصفهان فعال هستند.

به گفته وی، در این مراکز آموزش‌های مرتبط با کاهش آسیب «اچ آی وی»، مشاوره و تست «اچ آی وی»، توزیع غذا و اقلام بهداشتی رایگان به معتادان، افراد کارتُن خواب و مُتجاهر، مردان، زنان و دختران در معرض بیشترین آسیب ارائه می‌شود.

کریمی به بازدید اخیر نمایندگان سازمان ملل متحد از طرح‌های مبارزه با ایدز سازمان بهزیستی اصفهان اشاره و بیان کرد: به گفته کارشناسان حاضر در این بازدید، بهزیستی اصفهان برغم چالش‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها موفق و فعال عمل کرده است اما نیازمند هم‌افزایی همه نهادهای مربوطه و بهبود مشارکت‌های بین بخشی در این زمینه هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار