نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تقویت وحدت‌ حوزه و دانشگاه گام بلندی در جهت تقویت قوای علمی کشور است و باید زمینه این مهم از سوی متولیان امر فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 18 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: توسعه زیرساخت‌های علمی از همان ابتدای انقلاب اسلامی مورد تاکید امام راحل و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بود و از آن جایی که حوزه و دانشگاه، عرصه‌ای برای تبادل افکار و جریانات علمی است، امام راحل(ره) بر وحدت میان این دو مراکز علمی تاکید و خواستار تقویت این مهم شدند.

وی بیان کرد: اگر حوزه و دانشگاه به عنوان ۲ نهاد علمی تاثیرگذار و آینده ساز بتوانند با یکدیگر همکاری علمی داشته باشند بدون شک می توان به پیشرفت های علمی و ارتقاء سطح معلومات در جامعه امیدوار بود.

امام جمعه اراک وحدت میان حوزه و دانشگاه را باعث آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی دانست و گفت: دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه‌های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند.

آیت الله دری نجف آبادی تبادل اندیشه و یافته‌های جدید علمی را از روش‌های عملی وحدت حوزه و دانشگاه ذکر کرد و افزود: بنابراین مسوولان دانشگاه و حوزه های علمیه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله محمد مفتح عنوان کرد: این شهید والامقام برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های فراوانی را انجام داد، بنابراین اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشگاهیان و حوزویان باید در حفظ این میراث گرانبها از جان و دل تلاش کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: شهید مفتح از جمله افرادی بود که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی از یکدیگر را با تمام وجود احساس کرده بود و هوشیارانه در راه تحقق آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه گام برداشت.

شهید مفتح در روز ۲۷ آذر ۱۳۵۸، هنگام ورود به دانشکده الهیات، ‌ از سوی گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار