مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح کشور گفت: سربازان حین خدمت بسته به علاقه شخصی و نیاز بازار مهارت‌های شغلی را فرا‌ می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 12 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، موسی کمالی صبح امروز در حاشیه سفر به شهرکرد، گفت: سربازان حین خدمت بسته به علاقه شخصی و نیاز بازار مهارت‌های شغلی را فرا می‌گیرند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح کشور افزود: سالانه ۳۵۰ هزار جوان وارد امر مقدس سربازی می‌شوند که از این پس به آن‌ها مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: قرارگاه مهارت‌آموزی مشاغل به سربازان و کادر وظیفه نیرو‌های مسلح در سراسر استان‌ها با مسئولیت استانداری تشکیل شده و آموزش‌ها بر اساس اولویت و نیاز هر منطقه ارائه می‌شود.

کمالی آموزش‌ها را به ۲ بخش عمومی و تخصصی تقسیم کرد و گفت: سبک زندگی، کسب‌و‌کار سواد مالی، امداد و نجات، گردشگری، تبلیغات فنی، مهندسی کشاورزی، برنامه‌نویسی و عکاسی بخشی از این مهارت‌آموزی‌هاست.

وی، تعمیرکار سخت‌افزار تلفن همراه، برق خودرو، تعمیرات لوازم گرمایشی، نانوایی سنتی و لواش، پیرایشگری مردانه، درب و پنجره‌سازی پروفیل آهنی، نصاب کولر‌های گازی و آشپزی را از دیگر آموزش‌های حین خدمت به سربازان عنوان کرد.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح کشور با بیان اینکه به مهارت‌آموزان مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی‌ها فقط به دوران سربازی ختم نمی‌شود بلکه بعد از پایان دوره خدمت تسهیلات یک تا یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی به مهارت‌آموزان نیرو‌های مسلح پرداخت می‌شود و تا رسیدن آن‌ها به شغل مناسب به مدت سه سال رصد خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار