مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه شفافیت، ملاک اصلی برای ورود به بازار سرمایه است، گفت: اگر قرار است صنعتی از بازار سرمایه تامین مالی شود باید این اصل را بپذیرد که در اتاق شیشه‌ای تمام اطلاعات مالی خود را افشا کنند.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 11 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، محمود گودرزی عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: اولین اتفاق بد برای نساجی بروجرد این بوده که از بازار بورس اخراج شده است، مدیران نساجی باید تلاش کنند خودشان را به استاندارد‌های بورس تهران برسانند.

وی اظهار داشت: اگر نساجی بروجرد به بازار بورس برگردد، مسیر تامین مالی و سرمایه در گردش برای آن هموار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ شرکت بزرگ ایران در بورس تهران فعالیت می‌کنند بیان کرد: خاصیت و ویژگی مهم شرکت‌های بورس تهران، استاندارد‌های بالای شفافیت و نظام حکمرانی درست آنهاست.

مدیرعامل بورس تهران گفت: ملاک بورس تهران فقط سودآوری نیست، شناوری سرمایه و افشای اطلاعات مالی است، اگر قرار است صنعتی از بازار سرمایه تامین مالی شود باید این اصل را بپذیرد که در اتاق شیشه‌ای تمام اطلاعات مالی خود را افشا کنند، در غیر این صورت استفاده از نظام تامین مالی در بازار سرمایه غیر ممکن خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه شفافیت، ملاک اصلی برای ورود به بازار سرمایه است افزود: غم انگیز است که واحد‌های صنعتی که در شهرستان بروجرد بازدید کردیم زیر ظرفیت تولید کار می‌کنند.

وی اظهار داشت: این موضوع بر می‌گردد به مشکلی که بسیاری از واحد‌های تولیدی در کشور با آن گریبان‌گیر هستند و آن تنگنای مالی است، بحرانی که در صنعت بانکداری وجود دارد و امکان اعطای تسهیلات وجود ندارد.

وی بیان کرد: بهترین مسیر برای صنایع بازار سرمایه است در چند سال اخیر که واحد‌ها امکان تامین مالی نداشتند بازار سرمایه نقش آفرینی خود را بهتر انجام داده است.

مدیرعامل بورس تهران گفت: شرکت‌ها و صنایع با اصلاح حاکمیت شرکتی و ارتقا شفافیت بازار سرمایه می‌تواند مسیر منطقی برای تامین مالی در بورس داشته باشند.

گودرزی افزود: نساجی بروجرد متعلق به ایران است و باید کمک کنیم تا این شرکت به حداکثر ظرفیت خودش برسد.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد مدیرعامل بورس تهران به همراه فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس صبح امروز از کارخانه زاگرس فارمد پارس، کارخانه تعطیل سامان کاشی و نساجی بروجرد بازدید کرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار