تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت یک بعد از ظهر از ساعت 12 تا 24 روز جمعه 17 آذر ماه از آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران یک طرفه خواهد شد .
کد خبر: ۱۱۴۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 07 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار کامل انتظامی مازندران در 15 آذر ماه به این شرح است:

-------------...................---------

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 

سرهنگ جهان تاب، رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 18 آذر ماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یدالله جهان تاب" در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 18 آذر ماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک تا ساعت 6 صبح روز شنبه 18 آذر ماه 1402  در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس ، اظهار داشت: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت 12 تا 24 امروز چهارشنبه 15 آذر ماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا 24 از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی افزود: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت یک بعد از ظهر از ساعت 12 تا 24 روز جمعه 17 آذر ماه از آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران یک طرفه خواهد شد .

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها از محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 امروز چهارشنبه 15 آذر ماه و همچنین از ساعت 6 صبح  تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 16 و 17 آذر ماه از این محور ممنوع است .

رئیس پلیس راه استان افزود: در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب این محور تردد از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 22 روز جمعه 17 آذر  ماه به صورت مقطعی یک طرفه خواهد شد .

وی در خاتمه  با بیان این که محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی اجرای محدودیت ها کان لم یکن تلقی خواهد شد، از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و ضمن مدیریت سفر خود، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

-------------...................---------

کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در قائمشهر 

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 150 میلیارد ریالی انواع کالای قاچاق در شهرستان قائمشهر خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مطالبات مردمی در حوزه های مختلف ماموریتی، طرح مقابله با احتکار و قاچاق کالا در شهرستان قائم شهر به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح  بالغ بر 2 تن چوب آلات جنگلی، 97 هزار نخ کالای دخانی ، 2 هزار و 300 عدد ظروف آشپزخانه، 147دستگاه ماینر، 26 هزار و 200 عدد لوازم آرایشی و بهداشتی، 5هزار و 600کیلوگرم آرد، 2دستگاه تجهیزات پزشکی، 2 هزار و 950عدد قرص غیرمجاز، 25 هزار قطعه لوازم یدکی خودرو ،70 دستگاه لوازم خانگی، یک انبار احتکار لوازم خانگی و 176 دستگاه انواع لوازم خانگی کشف شد .

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، ارزش ریالی مجموع کالاهای کشف شده در این عملیات را بالغ بر 150میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این طرح 15 قاچاقچی و محتکر کالا با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شدند و اموال مکشوفه به اداره منابع طبیعی و سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي تحويل شد.

سرهنگ محمدپور در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح خرد و کلان، ازطريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند تا در کمترين زمان نسبت به دستگيري مجرمان اقدام گردد.

-------------...................---------

دستگیری 7 سارق و 13 معتاد متجاهر در کلاردشت 

سرهنگ صالحی، فرمانده انتظامي شهرستان كلاردشت از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با رویکرد امنیت محله محور در مناطق آسیب پذیر اجتماعی آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ " ناصر صالحی" در تشریح این خبر، گفت: در جهت پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراری نظم و امنيت در شهرستان کلاردشت، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي محله محور در اين شهرستان اجرا شد.

وی تصریح کرد: ماموران با تقویت گشت های انتظامی موفق به شناسایی و دستگيري 7 سارق و كشف 6 فقره انواع سرقت در این شهرستان شدند.

سرهنگ صالحی خاطر نشان كرد؛ در اين طرح  از 40 واحد صنفي بازديد شد كه به 9 واحد صنفي تذكر و اخطار پلمب داده شد.

وي از توقیف 10 خودرو و 5 موتورسیکلت  متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: برابر دستور قضائي مبني بر جلب محكومان كيفري و حقوقي، ماموران موفق به دستگيري 15 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی 13 نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و کشف 2 سلاح شکاری در این طرح شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، اظهار کرد: در راستای مبارز با قاچاق کالا مامورین پلیس آگاهی شهرستان موفق به کشف 1.5 تن چوب قاچاق شده اند.

سرهنگ صالحی ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110به مرکز فوريت هاي پليسي اعلام دارند.

-------------...................---------

دستگیری سارق موتورسیکلت در ساری 

سرهنگ حسن زاده، فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق موتورسیکلت و کشف 4 دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام وقوع یک فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان ساری، تحقيقات براي شناسايي سارقان در دستور کارماموران کلانتری 11 قرار گرفت.

وي افزود: پس از هماهنگی های قضائی و با هوشیاری ماموران، سارق دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی 4 دستگاه موتور سیکلت کشف شد.

سرهنگ حسن زاده، با اشاره به این که پليس با بکارگيري تمام توان عملياتي و انتظامي خود در تامين نظم و امنيت شهروندان تلاش مي‌کند، خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار داریم با رعایت هشدارهای پلیسی در زمینه پیشگیری از سرقت در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در اسرع وقت مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

-------------...................---------

کشف 5 هزار عدد قرص و دارو غیرمجاز در آمل 

سرهنگ داداش تبار، فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 5 هزار عدد انواع قرص و دارو های غیرمجاز در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "علی داداش تبار"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر عرضه و فروش انواع قرص و داروی غیر مجاز توسط متصدیان یک واحد صنفی در شهرستان آمل، موضوع در دستورکار ماموران کلانتری11 این فرماندهی قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و تشکیل تیم عملیاتی، ماموران کلانتری 11 این فرماندهی متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل در ادامه افزود: ماموران در بازرسی از محل فعاليت متهمان در مجموع 5 هزار عدد قرص و داروی های غیر مجاز به ارزش 3 میلیارد و سیصد میلیون ریال، کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند از شهروندان خواست: درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پليس110 گزارش و پيشنهادات، انتقادات و تقديرات خود را به شماره تلفن 197 اطلاع دهند.

-------------...................---------

کشف ترياك از مسافر اتوبوس در رامسر 

سرهنگ نبوي، فرمانده انتظامی شهرستان "رامسر" گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسي ازیک اتوبوس یک كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك را كشف كردند. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"سيد جليل نبوي " اظهار داشت: مأموران انتظامی رامسر در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگي قضائي هنگام بازرسی تكميلي از اتوبوس در وسایل يكي از مسافران یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع  ترياك را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر افزود: ماموران در اين ارتباط يك متهم را دستگیر كردند و با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ نبوي تصريح كرد: پليس در راستای برقراری نظم، امنیت و آرامش عمومی برای هموطنان عزیز در تمامی ساعات شبانه روز از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد کرد لذا همکاري شهروندان و تعامل و پشتیبانی دستگاه های تاثیرگذار با پليس نيز در کاهش جرائم نقش به سزایی خواهد داشت.

-------------...................---------

دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در عباس آباد 

سرهنگ صفاری زاده، فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "داود صفاری زاده" در تشریح جزییات این خبر، بیان داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان عباس آباد، بررسي موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

وی با بيان اينکه کارآگاهان پس از اطمينان از صحت موضوع با تعقيب سرنخ ها، موفق به شناسايي سارق شدند،تصريح کرد:‌ کارآگاهان پلیس آگاهی با به کارگيري شگردهاي پليسي و اشراف اطلاعاتی، 2 نفرسارق حرفه ای را درعمليات غافلگيرانه دستگير کردند که در تحقيقات تخصصی به 6 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد: متهمان با تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي و سپس روانه زندان شدند.

سرهنگ صفاری زاده به شهورندان توصیه کرد: ضمن تجهیز اماکن خود به تجهیزات بازدارنده و ایمنی، درحفظ و نگهداری اموال خود همواره کوشا باشند و هر گونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

-------------...................---------

دستگيري 5 سارق منزل و اماکن در نکا 

سرهنگ عزیزی، فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگيري 3 سارق منزل واماکن دولتی وخصوصی با 10 فقره سرقت خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"قاسم عزیزی" با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار پليس آگاهي و دایره تجسس کلانتری 11 قرار گرفت.

وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي ماموران پلیس آگاهی وکلانتری11موفق به شناسایی 5 سارق حرفه ای وسابقه دار در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا ، تصريح کرد: متهمان طی عملياتي ضربتي و غافلگيرانه دستگیر و تاکنون به10 فقره سرقت منزل واماکن دولتی وخصوصی اعتراف کردند.

سرهنگ عزیزی در پایان از کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان واسترداد به مالباخته گان خبر داد و خاطرنشان کرد: این افراد پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شده و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

-------------...................---------

دستگیری شرور زور گیر در تنکابن 

سرهنگ دیلمی، فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری شرور زورگیر با 5 فقره زورگیری در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  پلیس، سرهنگ"بهادر دیلمی " درباره جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره زورگیری، شرارت و ایجاد مزاحمت برای  شهروندان توسط فردی شرور، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی موفق شدند متهم را که با تهدید شهروندان و مسافران و همچنین رانندگان خودروهای عبوری این شهرستان اقدام به زورگیری از آنان می کرد شناسایی کردند .

سرهنگ دیلمی خاطر نشان کرد: ضمن هماهنگی با مراجع قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر شد وی که 12 فقره سابقه شرارت و زورگیری در کارنامه داشته در بازجویی های به عمل آمده به 5 فقره زورگیری از شهروندان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی تنکابن در خاتمه با بیان این که پلیس با کسانی که قصد ایجاد مزاحمت برای مردم و شهروندان را داشته باشند به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد .

-------------...................---------

دختری 17 ساله قربانی اعتیاد 

اعتیاد والدین یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و از طریق تاثیر بر سبک فرزندپروری والدین، فرزندان را در معرض خطر قرار می دهد و زمینه ساز شکل گیری آسیب و مشکلات روانی و اجتماعی شود... 

مریم دختری 17 ساله است که به اجبار والدین به مشاوره آمده است و در حین ورود به اتاق به والدین تاکید می کند که من هیچ حرفی نمی زنم، صندلی دورتر از من را انتخاب می کند و بر روی صندلی به نحوی می نشیند که کاملا پشت به من است. سر و ضع نامرتبی دارد و یک هودی و شلوار مشکی کوتاه پوشیده است.

مادر می گوید که مریم دائما به ما بی احترامی می کند و مدت 3 سال است که تقریبا هیچ شبی را در خانه نخوابیده است و نزد دوستانش که از او بزرگترند و خانه مجردی دارند، شب را می گذراند و آنجا گل مصرف می کشند.

تا سال قبل هر شب مشروبات الکلی  مصرف می کرد تا اینکه زخم معده گرفت و دیگر مصرف نکرد، دائم سیگار می کشد و به ما حرف زشت می زند و اگر به او جواب منفی دهیم چیزی را می شکند و خانه را ترک می کند و چند ماه است که به مدرسه نمی رود.

چند روز قبل  هم یکی از دوستانش خودکشی کرده بود و می خواست که به مراسمش برود که اجازه ندادم چون دختر خوبی نبود و آنجا دوستانش را می بیند. ولی او اقدام به خودزنی بر روی مچ دستش و خودزنی کرد و این اولین بارش نیست که اقدام به خودزنی کرده است.

از والدین خواستم تا از اتاق خارج شوند، به مریم گفتم که به نظر می رسد که به اجبار به مشاوره آمدی. او هم با سر تایید کرد، همدلانه از او پرسیدم که آیا قبلا هم والدین او را به اجبار مجبور به کاری کرده اند؟ با تعجب از اینکه چرا در مورد صحبت های والدینش توضیحی نمی خواهم پرسید و گفتم اگر لازم بدانی خودت توضیح می دهی ولی الان دو تا موضوع نظرم را جلب کرده.

یکی اجبار والدین و دیگری سوگ دوستت که موضوع مهمیه و به نظر می رسد که در حالت عاطفی بدی قرار داری و کمی نیز در مورد احساسات مختلف افراد در طول دوره سوگ صحبت کردم و با مراجع همدلی کردم.

در طول صحبت هایم مریم کاملاً رویش را سمتم برگرداند و بعد به آرامی گفت: والدینم از زمانی که یادم می آید معتاد بوده اند و در حال دعوا باهم.

برادر بزرگترم که 22 است فردی آرام و مظلوم است ولی من نمی توانم تحمل کنم. 5 سال است که مادرم به سختی ترک کرده است و از پدرم طلاق گرفت و یک کافه باز کرده است و کلی قرض و قسط دارد و به همین دلیل خیلی عصبی است.

پدرم هنوز اعتیاد شدیدی دارد و از لحاظ مالی نیز هیچ کمکی نمی کند با وجودی که مشکل مالی ندارد و از خانواده مرفه ای است.

مادرم فقط داد می زند و مرا می زند و فحش می دهد و در هیچ موردی به من حق نمی دهد، هیچ وقت در خانه نیست و ساعت 5 صبح تا 12 شب را در کافه کار میکند. چند روز قبل که دوستم خودکشی کرد و خواستم بر سر مزارش بروم مادرم گفت او گناهکار بود و تو اجازه نداری بروی بر سر مزارش، خیلی از حرفش اذیت شدم و قرص خوردم که خودم را بکشم.

نظر کارشناس

خانواده منبع اصلی دلبستگی، تغذیه عاطفی و روانی و جامعه پذیری افراد است. بنابراین هر مشکلی که در خانواده به وجود آید و باعث اختلال در عملکرد خانواده شود، بر فرایند رشد و تربیت فرزندان اثر می گذارد.

اعتیاد والدین یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و از طریق تاثیر بر سبک فرزندپروری والدین، فرزندان را در معرض خطر قرار می دهد و زمینه ساز شکل گیری آسیب و مشکلات روانی و اجتماعی شود.

اعتیاد والدین هم بر روابط والدین با یکدیگر و هم بر روابط آنها بر فرزندان و نقش والدگریشان تاثیرات منفی می گذارد و پیش آمادگی فرزندان برای ابتلای به اختلات روانی مانند اضطراب و افسردگی و مشکلات رفتاری منند پرخاشگری، اعتیاد و قانون گریزی را افزایش می دهد.

مشکلات رفتاری و روانی کودکان و نوجوانان در محیط خانه می تواند منعکس کننده شرایط پیچیده  بین فردی و رفتاری اعضای خانواده بویژه والدین باشد و در این میان نقش مادر اساسی و تعیین کننده است بطوریکه محرومیت از وجود مادر و یا عدم بهداشت روان وی می تواند اثرات ناگواری بر فرزندان بگذارد.

در این کیس والدین از زمان تولد فرزند درگیر اعتیاد بوده اند و مادر نیز با شروع نوجوانی دختر، همزمان با طلاق از پدر، اعتیاد خود را ترک کرده اند. اما با توجه به مشکلات شدید مالی بعد از طلاق  و شاغل بودن تمام وقت، خود را از فرزند محروم کرده بودند.

از طرفی دیگر در هنگام حضور در منزل روابط عاطفی و ارتباطی مناسبی با فرزند نداشته و فرزندپروری مستبدانه را انتخاب کرده بودند که این شیوه فرزندپروری می تواند مانع بروز استعدادهای بالقوه فرزندان و کاهش مهارتهای ارتباطی و ضعف در تنظیم هیجانات در کودکان و نوجوانان گردد که در نتیجه این کودکان و نوجوانان در آینده افرادی آزرده خاطر و پرخاشگر خواهند شد.

از جمله مواردی که در کیس مشهود است در کنار ضعف والدین بویژه مادر در همدلی و مهارتهای ارتباطی با نوجوان، استفاده مراجع از مکانیسم های مقابله ای ناکارمد برای حل مشکلات هیجانی و ارتباطی خود می باشد.

استفاده از مواد اعتیادآور مانند گل و یا مصرف مشروبات الکلی و ترک منزل و یا خودزنی از سوی مراجع می تواند یک راهکار ناکارامد برای جلوگیری از احساس عجز و ناتوانی استفاده شود.

در این موقعیت فرد سعی می کند با کمک این مکانیسم های مقابله ای ناکارآمد، احساسات دردناک خود از جمله احساس تنهایی،  افسردگی و اضطراب را جبران کند.

این راهکارها می تواند برای لحظاتی کوتاه احساس ارامش موقت را ایجاد کند اما در ادامه سبب مشکلات ارتباطی بیشتر و اختلالات روانی شدیدتر و در نتیجه درگیری های بیشتر با والدین می شود که خود سبب استفاده بیشتر مراجع از این راهکارهای ناکارمد و تشکیل یک سیکل معیوب می گردد.

نگارنده: "ماریا حاجی آقا زاده" کارشناس ارشد مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار