به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ابتدا توافقی با شرکت بیستون شفا برای خرید کاملینا از کشاورزان انجام و بنا شد که طی ۳ ماه پول کشاورزان پرداخت کنند، اما متاسفانه به تعهد خود عمل نکرد و ما هم به دستگاه قضا شکایت کردیم.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 06 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی در پاسخ به انتقاد کاملیناکاران لرستان مبنی بر عدم پرداخت مطالبات پس از چندماه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما زمان کشت کاملینا بازاریابی و فروش این محصول بود، اظهار کرد: مکاتبات زیادی با وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص هم از طرق استانداری و هم سازمان جهاد کشاورزی انجام شد که کاملینا جز خرید تضمینی قرار بگیرد، با پیگیری‌های انجام شده این محصول جزو سبد تضمینی قرار گرفت، اما وقتی اعلام شد که تمام محصول ما برداشت شده بود.

وی بیان کرد: معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی شرکت بیستون شفا را به عنوان تنها شرکت انحصاری که خرید دانه روغنی کاملینا را انجام می‌دهد، معرفی کرد. یعنی شرکت دیگری در زمینه خرید کاملینا فعالیت نداشت، از طرفی خود این شرکت به عنوان شرکت دانش بنیان چندین سال روی کاملینا کار کرده و به مرحله کشت رسانده بود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ابتدا توافقی با این شرکت انجام شد و بنا شد که ظرف سه ماه پول کشاورزان پرداخت کنند، اما متاسفانه به تعهد خود عمل نکردند و ما هم به دستگاه قضا شکایت کردیم.

وی بیان کرد: دستگاه قضا مدیران شرکت را احضار و در جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی استانداری صورت جلسه شد که نهایت تا پایان مهر ماه سال جاری طلب کشاورزان را پرداخت کند، اما مجدد به تعهد خود عمل نکردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سه هفته قبل هم مجدد شکایتی را علیه شرکت مطرح کردیم، روز گذشته هم با دادستان صحبت کردم و قول داد نهایت تا هفته آینده مدیران شرکت احضار شوند و برخورد قانونی با آن‌ها انجام شود.

شاهرخی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه قیمت روغن در کشور به شدت پایین آمده و روغنی که قرار بود این شرکت کیلویی ۵۲ هزار بفروشد در حال حاضر ۳۰ هزار تومان است، اما این برای ما قابل قبول نیست، چون تعهد کردند که پول کشاورزان را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: الان ما هم به جد پیگیر موضوع هستیم و از همه راه‌ها و کانال برای پرداخت مطالبات کاملینا کاران استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بعضی از کشاوزران که با ما تماس می‌گیرند، می‌گوییم شما هم می‌توانید از طریق سیستم قضائی پیگیر باشید، اما ما به عنوان مدعی العموم کشاورزان با جدیت موضوع را پیگیری می‌کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه شب گذشته هم با مهاجر، معاون وزیر جهاد کشاورزی صحبت کردم، بیان کرد: معاون وزیر به شرکت تذکر جدی داده که از این به بعد اجازه هیچ فعالیتی را در حوزه کشاورزی به شما نخواهیم داد مگر اینکه مطالبه کشاورزان را تسویه و رضایت آن‌ها را جلب کنید.

به گفته وی از ۵۰ میلیارد مطالبه کاملینا کاران استان تاکنون ۳۰ میلیارد تومان پرداخت و ۲۰ میلیارد تومان هنوز پرداخت نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به اهمیت کشت کامیلنا به عنوان محصولی که در تناوب با غلات در اراضی دیم کشت می‌شود، گفت: کشت دانه روغنی کاملینا علاوه بر حاصلخیزی خاک و کاهش بیماری‌ها افزایش ۲۰ درصدی تولید غلات را هم به دنبال دارد.

شاهرخی تاکید کرد: توسعه کاملینا جزو سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و در همین زمینه لرستان با کشت ۵ هزار هکتار رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار