دادگستری کل استان هرمزگان در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع اموال مردم و بیت المال، تسهیلاتی را برای رفع توقیف خودرو و موتورسیکلت ها در این استان در نظر گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ 05 December 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دادگستری کل استان هرمــزگان طی فراخوانی جهت مساعدت در تســهیل رفع توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های سطح استان، تمهیداتی را به شرح ذیل در نظر گرفته است:

۱- وسایل نقلیه‌ای که به هر دلیل حین توقیف سند رسمی آن در اخـتیار راننده خودرو نبوده است؛ با دســتور قضایی و با ارائه قبض پارکینگ قابل ترخیص است.

۲- در خصوص خودرو‌های فاقد بیمه نیز امکان ترخیص خــودرو وجود داشته، ولی اسـتفاده از خودرو پس از ترخیص مشروط به صدور بیمه نامه است.

۳- در خصوص افراد فاقد گواهینامه، با اخذ و تکمیل فرم تعــهدنامه عدم رانندگی تا زمان اخذ گواهینامه امکان ترخیص خودرو با موتورسیکلت وجود دارد.

۴ -در خصوص وسایل نقلیه‌ای که خلافی و جرایم رانندگی بالایی دارند؛ امکان اعتراض و رسیدگی درکمیسیون مربوطه و اخذ تخفیف و بخشش برخی از جرایم وجود دارد.

۵ - هزینه پارکینگ موتورسیکلت‌های توقیفی روزانه مبلغ دو هزار تومان و در هر حال به هر میزان ســابقه توقیف از سقف سیصد هزار تومان بیشتر نخواهد شد و هزینه خودرو‌هایی که تا انتهای سال ۱۴۰۱ توقیف شده اند به هر میزان سابقه برای خودرو سواری ۲۵ میلیون ریال، کامیونت ۳۵ میلیون ریال و کامیون ۴۵ میلیون ریال است.

۶- در خصوص هزینه احتمالی حمل توسط جرثقیل، موضوع مشمول ۵۰ درصد تخفیف خواهد شد.

۷- در خصوص موتورسیکلت و خودرو‌هایی که شرایط اداری ترخیص را نداشته مانند پلاک قدیم، فاقد پلاک یا خودرو غیر قابل استفاده با اخذ تعهدنامه و احراز مالکیت حتی با داشتن قبض پارکینگ و ارایه سابقه بیمه خودرو امکان ترخیص وجود دارد.

۸- در خصوص وسایل نقلیه‌ای که با دستور قضایی توقیف شده اند با مراجعه به شعبه مربوط امکان رسیدگی خارج از نوبت فراهم است.

بر اساس این گزارش، تمهیدات و شرایط ذکر شده از ۱۱ آذر ۱۴۰۲ فقط به مدت ۴۵ روز قابل اجرا است و پس از آن در خصوص وسایل نقلیه‌ای که مالک آن مراجعه نکرده است به عنوان مجهول المالک یا اعراض شده وفق مقررات نسبت به فروش و طی مراحل قانونی اقدام خواهد شد.

شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعبه ویژه رسیدگی کننده این مهم واقع در دادسرای عمومی و انقلاب مربوطه مراجعه کنند.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار