کد خبر: ۱۱۴۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 04 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت:

در هشت ماه گذشته، گمرکات مازندران از نظر وزنی دومین و ارزشی سومین گمرک وارد کننده کالا‌های اساسی است. ‎

جمشیدی افزود: در این مدت ۲ میلیون و ۸۶۷ هزار تن انواع کالا‌های اساسی به ارزش یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون دلار وارد کشور شد که با اختصاص ۹۴ درصد از وزن و ۹۰ درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱۱ درصدی در وزن و ۸۹ درصد افزایش در ارزش داشته است.

وی ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و دامی، گندم دامی، جودامی و خوراک آماده دام را اقلام عمده کالا‌های اساسی وارد شده به گمرکات مازندران بیان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران میزان کل واردات هشت ماهه سال جاری را سه میلیون و ۴۱ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۸۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان از واردات از طریق گمرکات مازندران به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۹۶ درصدی در وزن و ۷۱ درصدی در ارزش را نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود: پنج قلم عمده کالا‌های وارداتی در این مدت؛ ذرت دامی با ۵۶۶ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی با ۵۱۸ میلیون دلار، جو دامی با ۲۹۹ میلیون دلار، و کک نفتی با ۵۴ میلیون دلار و گندم با ۳۰ میلیون دلار بودند.

وی همچنین ۵ کشور عمده مبدا کالا‌های وارداتی را به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۶۰۲ میلیون دلار، ترکیه با ۴۱۲ میلیون دلار، روسیه با ۲۲۷ میلیون دلار، انگلستان با ۸۳ میلیون دلار و عمان با ۶۶ میلیون دلار ذکر کرد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار