رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: کادر درمانی این شهرستان با کمبود ۶۰ نیروی پرستار مواجه است، بروجردی‌ها رغبتی به پرستار شدن ندارند و در آزمون‌ها کمتر شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ 28 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، محمدرضا امانتچی ظهر امروز در سه‌شنبه‌های خبری این شهرستان اظهار کرد: کادر درمانی بروجرد با کمبود ۶۰ نیروی پرستار مواجه است، بروجردی‌ها رغبتی به پرستار شدن ندارند و در آزمون‌ها کمتر شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود پزشک عمومی در شهرستان بروجرد اظهارداشت: کمبود پزشک عمومی مشکل کشوری است، در توزیع پزشک عمومی اول پزشکان مراکز بهداشتی تقسیم می‌شوند و سپس ۱۰ تا ۱۵ درصد برای مراکز درمانی تقسیم می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: در شهرستان بروجرد ۹ مرکز بهداشتی شهری و ۱۱ مرکز بهداشتی روستایی پزشک ندارند، در بخش پزشک اورژانس نیز کمبود وجود دارد.

وی گفت: به علت کمبود اعتبارات و پرداخت‌های کم، پزشکان عمومی تمایلی به کار در شهرستان ندارند و از یک‌سال گذشته فقط ۲ پزشک عمومی جذب شده است.

امانتچی افزود: مسئولان ارشد دولتی باید اقدامی برای جذب پزشکان انجام دهند، تعرفه پزشکان عمومی در مراکز دولتی بسیار ناچیز است و اعتبارات اندک نمی‌تواند مجموعه شبکه بهداشت و درمان را پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اخذ مجوز تاسیس بیمارستان جدید در بروجرد اظهارداشت: مجوز تاسیس بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در بروجرد اخذ شده، ولی مشکل تامین زمین داریم و تلاش می‌کنیم زمین مورد نیاز تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در بروجرد به دنبال تاسیس دانشکده علوم پزشکی هستیم بیان کرد: شرط لازم برای داشتن دانشکده علوم پزشکی وجود ۶ رشته پیراپزشکی در دانشکده پرستاری است، هم‌اکنون چهار رشته پیراپزشکی داریم که ۲ رشته دیگر نیز اضافه خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: به دنبال آموزشی کردن بیمارستان آیت‌اله بروجردی (ره) هستیم که اقدامات لازم انجام شده است.

امانتچی با اشاره به اینکه بخش اعصاب و روان بیمارستان چمران ۶ ماه است که توسط خیرین ساخته شده، ولی متاسفانه تجهیزات و نیروی انسانی تاکنون تامین نشده است، افزود: مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی لرستان باعث این موضوع شده است.

وی گفت: طی یک‌سال گذشته ۱۰ پزشک متخصص به کادر درمان بروجرد اضافه شده است، ولی مشکل اسکان پزشکان در بروجرد وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی پول رهن خانه را تامین می‌کند، ولی ۳ ماه طول می‌کشد، فعلا از ظرفیت هتل‌ها برای اسکان پزشکان استفاده می‌شود و این نیز نیاز به اعتبارات زیاد دارد.

وی بیان کرد: ۳۰۰ مطب خصوصی پزشکان در شهرستان فعالیت دارند و با توجه به اینکه کل کارشناسان درمانی شبکه بهداشت و درمان پنج نفر هستند بازرسی‌ها از مطب‌ها طولانی می‌شود، تخلفات پزشکان را خبرنگاران به شبکه بهداشت و درمان اعلام کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: سه بیمارستان دولتی و ۸۴ مرکز بهداشتی و درمانی، در شهرستان وجود دارد که ۲۴ مرکز آنان شامل پایگاه‌های جامع سلامت شهری و روستایی و روستایی شهری هستند.

امانتچی افزود: در مجموع ۵۱۴ تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های بروجرد وجود دارد که در بیمارستان امام (ره) ۱۲۲ تخت، بیمارستان شهید چمران ۱۷۲ تخت و در بیمارستان آیت‌اله بروجردی (ره) ۲۲۰ تخت می‌باشد.

وی با اشاره به احداث اورژانس تروما تا پایان سال در بیمارستان آیت‌اله بروجردی (ره) گفت: هم‌اکنون تنها مرکز ترومای شهرستان در بیمارستان شهید چمران است که با بهره برداری از مرکز ترومای بیمارستان آیت‌اله بروجردی (ره) ظرفیت پذیرش بیمار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به احداث آشیانه بالگرد اورژانس در بیمارستان آیت‌اله بروجردی (ره) بیان کرد: آشیانه بالگرد اورژانس با کمک خیرین انجام شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: درمانگاه غربالگری ناباوری سطح ۲ در درمانگاه تخصصی زرینکوب فعالیت خود را آغاز کرده و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد.

امانتچی با اشاره به پروژه در حال ساخت بهداشتی و درمانی در شهرستان بروجرد گفت: در بیمارستان آیت‌اله بروجردی (ره) آی‌سی‌یو شماره سه افتتاح خواهد شد و ضلع غربی پروژه بیمارستان امام (ره) مراحل سفت‌کاری انجام شده و به کمک خیرین برای ادامه کار نیازمند هستیم.

وی اظهار داشت: سه مرکز بهداشتی و درمانی در شهر ونایی، روستای خایان و روستای دهکرد ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با تهیه تجهیزات تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به مشکلات بهداشتی تخلیه فاضلاب شهری در رینگ جنوبی شهر بروجرد گفت: اکثر زمین‌های زراعی واقع در رینگ جنوبی شهر صیفی‌کاری و سبزی‌کاری است که تخلیه فاضلاب شهری باعث بروز مشکلات بهداشتی می‌شود.

امانتچی افزود: ۲۵ خودروی تخلیه چاه در بروجرد فعالیت دارند که نیاز است ساماندهی شوند، باید استخر‌های مجزا در تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد ایجاد شود تا این خودرو‌های فاضلاب را در آنجا رها کنند که برای احداث این استخر‌ها ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار