معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس : به شماره شبانه روزی mcmc مرکز پایش سلامت مربوط به علوم پزشکی استان فارس که به زبان انگلیسی و عربی مجهز است نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 28 November 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد فرخ‌زاده  در نشست خبری با اشاره به گردشگری سلامت و افق‌های پیشرو آن، اظهار داشت: از سال گذشته شورایی به نام شورای سلامت در استان فارس شکل گرفت، در سطح کشور نیز 5 وزارتخانه بهداشت، کشور، امور خارجه، اطلاعات و گردشگری درگیر گردشگری سلامت هستند که هر کدام به فراخور مسائلی را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جلساتی را در استان فارس تشکیل شد تا همه اعضای مرتبط با گردشگری سلامت در آن حضور پیدا کنند، افزود: با عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی انجام شده با چند موضوع جدی در استان فارس مواجه شدیم که یکی از آن‌ها موضوع مترجمین بود، نگاه‌های منفی به آن‌ها شده بود، اما به این موضوع با نگاه تسهیل‌گرانه ورود کردیم.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: بیش از 600 نفر از این مترجمین شناسایی، مصاحبه و پرونده تشکیل دادند و برای آن‌ها 300 کارت صادر شد و هفته گذشته با امضای استاندار ابلاغ و به بیمارستان‌هایی که مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی را دارند، ارسال شد.

فرخ‌زاده یادآور شد: برای همه کسانی که کارت صادر شده‌، آموزش ارائه شده است، چرا که معتقدیم کسانی که درگیر مقوله سلامت می‌شوند باید با بحث روادیدها، بحث بیمارستان‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، امنیتی و غیره مسلط شوند.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف دیرینه‌ای بین وزارت بهداشت و میراث از گذشته وجود داشت و با یکدیگر در تناقض بودند، اما اتفاقی که در استان فارس برای اولین بار انجام گرفت این بود که امضای هر دو سازمان در کارت‌های صادره درج شد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه در شورای سلامت در بازار‌های جدید کار‌های خوبی انجام گرفته است، گفت: 3 هفته پیش اولین همایش استان‌های جنوبی و جنوب شرق در شیراز برگزار شد و تمام روسای بیمارستان‌های استان و جنوب کشور را گردهم آوردیم.

فرخ‌زاده تصریح کرد: در استان فارس تعداد بیمارستان‌های استاندارد دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی کم و حدود 9 مورد بود، اما امروز به 20 بیمارستان، درمانگاه و کلینیک ارتقا داده شده و فارس جز سه استان اول کشور است.

وی به آمار پذیرش بیماران گردشگر سلامت خارجی به بیمارستان‌های دارای مجوز در استان اشاره کرد و گفت: در سال 1400 و براساس آمار علوم پزشکی 10 هزار و 482 نفر، سال 1401، 15 هزار و 689 نفر و 7 ماه امسال حدود 8 هزار و 960 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: بیشترین مراجعه کنندگان از کشور‌های عمان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، بحرین، افغانستان و غیره و بالاترین رنکینگ و عمل‌ها مربوط به پیوند، چشم، پوست، مو و زیبایی بوده و اخیرا کار‌های جدیدی از پزشکان مثل بیماری‌های قلبی و تومور‌ها مطالبه کردند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه در بازار‌های هدف بازاریابی جدیدی شکل گرفته است که از جمله آن می‌توان به جنوب عراق اشاره کرد.

وی همچنین بازار عراق را بازار هدف خواند و ادامه داد: در این راستا 4 مجموعه از جمله انجمن حرفه‌ای سلامت، شرکت توسعه گردشگری، شرکت نمایشگاه‌ها و شرکت همیاری‌ها را پای کار آورده‌ایم تا در این مسیر ما را یاری دهند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به روی کار آمدن انجمن حرفه‌ای سلامت، گفت: در ساماندهی‌هایی که انجام شد، یکسری شرکت از میراث فرهنگی تبعیت نمی‌کردند و بعضی دیگر در سیستم بهداشت راه داده نمی‌شوند، مکلف شد تا شرکت‌های تسهیل‌گر علوم پزشکی آژانس‌های خود را ثبت کنند و در حال حاضر یکدست شدند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه انجمن حرفه‌ای سلامت با 85 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند ب شکل گرفت،گفت: به دنبال دفاتر جدید در عراق و آوراسیا هستیم.

وی به شماره شبانه روزی mcmc مرکز پایش سلامت مربوط به علوم پزشکی استان فارس که به زبان انگلیسی و عربی مجهز است نیز اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به وضعیت نامطلوب ترمینال خارجی فرودگاه شیراز، تصریح کرد: 20 ایراد در ترمینال خارجی این فرودگاه شناسایی شد؛ در سفر هیئت دولت به استان نیز ترمینال خارجی نیمه کار فرودگاه شیراز مورد بررسی انجام گرفت؛ پیمانکار قبلی خلع ید و پیمان جدید به‌زودی بسته می‌شود و از شهرداری نیز انتظار داریم علائم ترافیکی، پارکینگ‌ها و تاکسی‌های قدیمی را نیز ساماندهی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار