معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، با اشاره به فعالیت برخی افراد به عنوان مترجم و راهنمای گردشگران سلامت در استان گفت: با توجه به اینکه شیوه فعالیت برخی از این افراد موجب نارضایتی برخی گردشگران بود، لذا ساماندهی این افراد در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 28 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد فرخ زاده، روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سال ۱۴۰۰ پذیرای ۱۰ هزار و ۴۸۲ گردشگر سلامت در استان بودیم که به طور رسمی به بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: این تعداد سال گذشته به ۱۵ هزار و ۶۸۹ نفر رسید و در هفت ماه امسال هم پذیرای هشت هزار و ۵۶۰ گردشگر سلامت در استان بوده‌ایم که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال تعداد گردشگران سلامت نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

او اظهار کرد: بیشتر مراجعه کنندگان از کشورهای عمان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، بحرین، افغانستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس است و بیشترین عمل‌های انجام شده نیز مربوط به عمل پیوند اعضا، عمل چشم، پوست، مو و زیبایی بوده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: یکی از بازارهای دیگر برای جذب گردشگر سلامت کشور نیز عراق است که این مساله را نیز با جدیت در دستور کار داریم.

 

صدور مجوز فعالیت برای مترجمان و راهنمایان گردشگران سلامت

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، با اشاره به فعالیت برخی افراد به عنوان مترجم و راهنمای گردشگران سلامت در استان گفت: با توجه به اینکه شیوه فعالیت برخی از این افراد موجب نارضایتی برخی گردشگران بود، لذا ساماندهی این افراد در دستور کار قرار گرفت.

فرخ زاده افزود: البته در مسیر ساماندهی این افراد نگاه ما به آنها منفی نبود بلکه نگاه تسهیل گرانه به مساله داشتیم که در نهایت پس از شناسایی و انجام مصاحبه، برای ۳۰۰ نفر کارت فعالیت صادر شد.

وی گفت: به دنبال آن به تمام بیمارستان های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی در استان و همچنین اداره کل فرودگاه‌های فارس نیز ابلاغ کرده‌ایم که فقط افرادی اجازه فعالیت در این زمینه و همراهی با گردشگران سلامت را دارند که دارای کارت شناسایی باشند.

وی افزود: هم اینک تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی در استان از حدود هشت بیمارستان و مرکز به حدود ۲۰ مورد رسیده است و استان فارس در زمینه دارا بودن اینگونه مراکز جزو استان های برتر کشور است.

 

تشکیل انجمن حرفه ای سلامت فارس

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، در خصوص تشکیل انجمن حرفه‌ای سلامت در استان نیز گفت: در زمینه گردشگری سلامت علاوه بر شرکت‌های تسهیل گر که در علوم پزشکی تشکیل شده، تعدادی از آژانس های بند ب نیز که دارای مجوز بودند نیز فعالیت داشتند.

فرخ زاده افزود: به منظور ساماندهی و هماهنگ کردن این شرکت ها و آژانس ها، شرکت های تسهیل گر علوم پزشکی را مکلف کردیم که اقدام به ثبت آژانس بند ب کنند که هم اینک این اتفاق افتاده و همه آنها یک دست شده‌اند.

وی افزود: به دنبال این کار اقدام به تشکیل و راه اندازی یک انجمن حرفه‌ای سلامت با حضور ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند ب که در زمینه خدمات دهی به گردشگران سلامت فعالیت می کنند کردیم.

 

پیگیری تعیین تکلیف هتل‌های نیمه تمام خلیج فارس و آسمان شیراز

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در جهت تعیین تکلیف هتل خلیج فارس و هتل آسمان شیراز هم گفت: در بحث هتل خلیج فارس مالک هتل در سال های اخیر تقاضای دریافت یک وام ۳۵۰ میلیارد ریالی از بانک ملت کرده که ۱۲۷ میلیارد ریال آن توسط بانک به وی پرداخت شده است.

فرخ زاده افزود: پس از اینکه روند پرداخت اقساط این وام توسط مالک هتل متوقف می شود، بانک چهار و هشت دهم از ۶ سهم این ملک را به نام خود منتقل می کند و مابقی نیز در اختیار مالک می ماند.

او افزود: پس از پیگیری های متعدد بانک ملت را به نقطه ای رساندیم که برای چهار و هشت دهم سهم خود مزایده برگزار کند که بانک در سه نوبت این کار را انجام داد اما هیچ خریدار یا سرمایه گذاری مراجعه نکرد.

وی اظهار کرد: به دنبال آن نیز مالک پروژه از بانک شکایت کرده که بانک از مجموع ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی فقط ۱۲۷ میلیارد ریال آنرا پرداخت کرده در حالی که شکایت بانک از مالک پروژه بر اساس بدهی ۳۵۰ میلیارد ریالی صورت گرفته و تصاحب چهار و هشتم دهم سهم هتل بیش از رقم پرداختی بانک به هتل و بدهی مالک آن است.

او ادامه داد: بنابراین در این زمینه هم اینک یک پرونده حقوقی جدید گشوده شده که می کوشیم هرچه سریع تر تکلیف این پروژه مشخص شود و کار به سرانجام برسد.

 

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در خصوص هتل آسمان شیراز هم گفت: این هتل هم اینک حکم توقف گرفته و هیچ فعالیتی بر روی آن انجام نمی شود.

فرخ زاده افزود: البته با پیگیری های انجام شده، به جز دو سه مورد، سایر مسائل و مشکلات مربوط به این هتل تاکنون حل و فصل شده و در تلاش هستیم که مباحث باقیمانده را نیز به سرعت حل و فصل کنیم تا پروژه پس از رفع توقف فعالیت به سمت مقاوم سازی و تکمیل برود.

وی ادامه داد: با تکمیل و راه اندازی این هتل ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و علاوه بر این افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم در آن صورت گرفته است.

او فزود: ما ضمن اینکه به منافع استان و مردم توجه خاص و دقیق داریم، در کنار مالک و سرمایه گذار بخش خصوصی هم هستیم تا تا مشکلات و مسائل آنها را نیز با در نظر گرفتن منافع مردم حل و فصل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار