رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد:
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد گفت: ارتقای سطح کیفی محصولات و قطعات خودروی داخلی دغدغه همه ما است. خراسان رضوی با ۱۸ درصد تولید، یکی از بزرگترین قطب‌های تولید قطعات خودرویی در کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ 13 November 2021

به گزارش تابناک رضوی، علیرضا اردکانی‌فر در نشست خبری نمایشگاه قطعات خودروی کشور در خصوص ارتقای سطح کیفی قطعات خودرو عنوان کرد: تولید قطعات خودرو از استاندارهای خوبی برخوردار است که این موضوع روند پیگیری از سوی اتحادیه را ندارد و بیشتر مربوط به انجمن تولید کنندگان قطعات خودرو است. همچنین با توجه به طرح شناسه کالا و کد رهگیری قطعات قاچاق در مشهد سیر نزولی داشته و بسیار اندک است اگر چه بیش از ۹۰ درصد قطعات سنگین خودرو وارداتی است. برای ۴۰۰ نوع خودروی تولید شده ۵۰ میلیون قطعه شناسه دار و یک میلیارد کد رهگیری تهیه و ارائه می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین مشهد تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه رفاه مردم است. ما خودمان نیز جزو منتقدان هستیم و به شرکت‌های تولید کننده اعلام کرده‌ایم که گاهی شاهد پایین آمدن کیفیت تولیدات لوازم یدکی هستیم درواقع زمان کارکرد کالا کاهش یافته است.

وی بیان کرد: به خصوص در خودروهای حمل و نقل عمومی این مساله به شدت احساس می‌شود زیرا آنها هر روز مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند. ما به عنوان صنف در این خصوص نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم و این موضوع به قطعه سازان و سازمان صنایع و اداره استاندارد برمی‌گردد که باید پیگیر این قضیه باشند.

علی جلوه، معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد در خصوص برگزاری نمایشگاه قطعات خودرویی کشور گفت: نمایشگاه از ۲۴ الی ۲۷ آبان ماه با حضور ۱۵۰ شرکت کننده برگزار می‌شود که ۶۰ مشارکت کننده تولید کننده قطعات خودرویی مربوط به استان خراسان رضوی است.

وی افزود: در مشهد ۶۰ عنوان نمایشگاهی در سال و در تقویم نمایشگاهی برگزار می‌شود که حدود ۴۷۰ هزار نفر بازدید کننده از این نمایشگاه‌ها بازدید دارند. این نمایشگاه در فضای بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع در همه سالن‌ها با مشارکت ۹۰ شرکت کننده از استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، آذر بایجان غربی، گیلان، مازندران، مرکزی، اصفهان، فارس و اردبیل برگزار می‌شود.

معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد در باره زمینه فعالیت مشارکت کنندگان اظهار داشت: زمینه تولید کنندگان قطعات خودرو اعم از قطعات موتوری، بدنه خودرو، قطعات پلیمری، روغن، باطری خودرو، شیشه و آینه اتومبیل، لنت و شرکت‌های بازرگانی حوزه خودرواست.

وی در باره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو مشهد یکی از اصلی ترین راهکارهای تقویت صنعت قطعه سازی خودرو، ایجاد روزنه‌های روشن برای بهبود وضعیت فعالان این عرصه است. معرفی آخرین دستاوردها، تولیدات و هدف گذاری برای صادرات از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه خواهد بود که بازدید آن برای عموم آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار