استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌‍‌غربی با اشاره به اینکه آفت امروز کشور به ویژه در حوزه اقدامات توسعه ای، بوروکراسی اداری است، گفت: راه حل مشکلات امروز جامعه به ویژه در آذربایجان غربی، کار و تلاش جهادی است.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 27 November 2023

به گزارش تابناک آذرابیجان غربی،محمدصادق معتمدیان  در جمع اعضای منتخب گروه‌های جهادی بسیج سازندگی آذربایجان غربی افزود: با ترویج و توسعه فرهنگ جهادی در بین کارکنان دولت، زمینه برای کار جهادی نهاد‌های مسئول و پیگیری مسائل و مشکلات مردم فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف در ۲۰ شهرستان استان در قالب سفر‌های شهرستانی حضور یافته و شورای برنامه ریزی و توسعه مختص آن شهرستان را برگزار کردند.

استاندار آذربایجان‌‍‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم بنا ندارد در اتاق‌های دربسته برای شهر‌ها و روستا‌های مختلف تصمیم گیری کند، افزود: در این ۲۰ شهرستان مصوباتی برای رفع مشکلات شهروندان و روستاییان مصوب شده که بخش مهمی از آن‌ها اجرایی شده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۴۱۹ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار شده اند، اضافه کرد: پیش از دولت سیزدهم، وضعیت شاخص گاز روستایی در استان مناسب نبوده، اما در حال حاضر به بیش از ۸۰ درصد رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در ادامه افزود: با تلاش‌ها و تمهیداتی که اندیشیده شده، تا پایان سال آینده وضعیت آذربایجان غربی را در حوزه گازرسانی به وضعیت سبز خواهیم رساند.

استاندار آذربایجان‌‍‌غربی به اقدامات عمرانی دیگر در بخش‌های مختلف نیز اشاره کرده و یادآور شد: در ۲ سال گذشته ۶۰۵ کلاس درس در آذربایجان غربی احداث شده و تا دهه فجر نیز ۲۵۰ کلاس درس دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در حوزه فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد، افزود: می‌کوشیم تا پایان دولت، این شاخص را به رقم مناسبی ارتقاء داده و از قعر جدول در این حوزه فاصله بگیریم.

وی در ادامه از توسعه اینترنت پرسرعت در ۲۱۶ روستای استان در دولت سیزدهم خبر داده و گفت: همچنین در ۶۱۸ روستا طرح هادی اجرایی یا بازنگری شده و علاوه بر ۱۶۸ کیلومتر راه اصلی، ۳۰۳ کیلومتر راه روستایی در این دولت در استان احداث شده است.

استاندار آذربایجان‌‍‌غربی به بهره برداری از سه هزار پروژه نیمه تمام در استان نیز اشاره کرده و افزود: برای اجرای این طرح ها، ۲۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه توجه به رفع مشکلات اجتماعی در کنار توسعه عمرانی در دستور کار مدیریت استان بوده، اظهار داشت: اقدامات بسیار قابل توجهی در راستای محرومیت زدایی به ویژه از حاشیه شهر‌های بزرگ از جمله ارومیه صورت گرفته و تلاش شده مشکلات این بخش‌ها رفع شود.

وی در ادامه افزود: خدمات بی نظیری در حوزه روستایی ارائه شده و می‌کوشیم با ارائه تسهیلات مختلف، زمینه مهاجرت معکوس از حاشیه شهر‌های بزرگ به روستا‌ها فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه ظرفیت بسیج و نیرو‌های جهادی در راستای رفع مشکلات مردم در مخاطرات مختلف غیرقابل انکار است، گفت: امروز بسیج در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، علمی و دانشگاهی حضور یافته و شاهد موفقیت در همه این عرصه‌ها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار