استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از ضعف های موجود کمی تعداد سرمایه گذاران در خراسان جوبی است و جذب سرمایه گذار از موضوع های کلیدی استان است.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 26 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی استان اظهار داشت: کار گازرسانی به استان که در دولت‌های نهم و دهم آغاز شد، برای تأمین زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم در حال تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم هشت هزار میلیارد تومان که دو برابر بودجه عمرانی استان است، برای احداث خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان از منابع ملی هزینه می‌شود که یک ریال آن از اعتبارات خراسان جنوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه به زودی سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری برای برگزاری مزایده "هتل کویر" بیرجند تصمیم گیری می‌کنند، افزود: جلسه‌ای با محوریت معاون عمرانی و با حضور فرماندار فردوس، رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس سازمان جهاد سازندگی و نماینده شورای شهر برای تصمیم گیری در خصوص پژوهشکده انار فردوس برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تنها راه حل مشکلات نیست، گفت: یکی از ضعف‌های موجود در استان، کمی سرمایه گذار است و برای جذب سرمایه گذار باید اقدام کنیم، چون این یکی از موضوع‌های کلیدی است.

استاندار تصریح کرد: بخشی از مشکل کارخانه قند قهستان با ورود شکر قرمز و بخشی دیگر با تأمین چغندر قند از افغانستان باید حل شود و در سفر هیئت اقتصادی استان به افعانستان، باید قرار داد برای ورود چغندر قند منعقد گردد.

قناعت با دادن قول بررسی در زمینه نصب چی پی اس بر روی ماشین آلات کشاورزی برای کنترل میزان مصرف سوخت، خاطر نشان کرد: مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همکاری خیلی خوبی در خصوص برق چاه‌های کشاورزی انجام داده است.

وی متذکر شد: برای تهاتر پول خرید گندم با بدهی کشاورزان به بانک کشاورزی، مکاتبه‌ای با امضای استاندار با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام و رونوشت آن برای وزیر کشاورزی ارسال شود.

به گفته وی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در دو هفته آینده با برگزاری ۱۱ جلسه مشکلات هر یک از شهرستان‌های خراسان جنوبی را در حوزه کشاورزی با حضور رئیس شورای استان و نماینده هر شهرستان بررسی و تصمیم‌های لازم را در هر مورد برای حل مشکلات آن‌ها اتخاذ کند.

استاندار، برای حل مشکل مشخص نشدن رئیس دانشگاه فرهنگیان فردوس هم برگزاری جلسه‌ای با حضور معاونین سیاسی و توسعه مدیریت استانداری، فرماندار فردوس و رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان را پیشنهاد داد.

قناعت، مکاتبه شورای عالی استان‌ها برای تجدید نظر مجلس در خصوص قانون اتصال گاز به خانه‌های کارگری را هم مورد تأکید قرار داد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار