مدیرکل هواشناسی استان فارس از ایجاد وقفه بارشی در استان خبر داد و گفت: تا ۱۲ روز آینده این وقفه بارشی ادامه خواهد داشت و امیدواریم در پایان آذر ماه شاهد نزول رحمت الهی باشیم.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 26 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مسعود حقیقت به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای استان فارس پرداخت و گفت: در استان با وقفه بارشی روبه‌رو هستیم و باتوجه به نقشه‌های هواشناسی به نظر می‌رسد تا ۱۲ روز آینده این وقفه ادامه داشتند باشد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس افزود: در اواسط روز روند افزایش دما را خواهیم داشت که نسبت به روزهای گذشته قدری هوا گرم‌تر خواهد شد.

وی از افزایش گرد و غبار در هوای شهرهای فارس خبر داد و اظهار کرد: پدیده خاصی به غیر از افزایش گرد و غبار در آسمان استان دیده نمی‌شود و وارونگی دما را نداریم اما باتوجه به سکون هوا، مقداری ذرات معلق زیاد خواهد شد بنابراین بیماران قلبی و عروقی تا اواسط روز و نقاط پر تردد رفت و آمد نداشته باشند.

حقیقت وضعیت بارش برای صنعت کشاورزی استان را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سامانه بارشی که نیازآبی کشت‌های پاییزه کشاورزان استان را برطرف کند تا دوازده روز آینده نخواهیم داشت اما امیدواریم در انتهای آذر ماه شاهد نزول باران رحمت الهی باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان فارس در پایان سخنان خود نیز گفت: گرم‌نقاط استان فارس لار، لامرد و مهر با حدود زیر ۳۰ درجه سانتی گراد هستند و همچنان ایستگاه دشت نمدان در شهرستان اقلید و شهرستان پاسارگاد سرد ترین نقاط استان را به خود اختصاص دادند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار