مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از انجام فرآیند انتخاب واحدهای نمونه صادراتی استان در سه سال گذشته خبر داد و گفت: شرکت‌های«کالسیمین و سیم و کابل ابهر» از واحدهای تولیدی استان در میان صادرکنندگان نمونه ملی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 21 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به انتخاب دو شرکت «کالسیمین و سیم و کابل ابهر» به عنوان صادرکننده نمونه به دلیل حجم بالای صادرات اشاره و اظهار کرد: امیدواریم در سال‌های آینده تعداد شرکت‌های در میان صادرکنندگان افزایش یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جواب این سوال که چه مشوق‌هایی برای صادرکنندگان ملی ارائه می‌شود، افزود: مشوق‌هایی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که در دست تدوین است که به طور مثال شامل حضور ارزیابی گمرک در محل شرکت و تسهیل برخی امور را شامل می‌شود.

وی با بیان این رسیدگی به مشکلات شرکت‌های نمونه نیز از جمله مشوق‌هایی است که برای در نظر گرفته خواهد شد، افزود: دیدار ویژه و بدون نوبت با استاندار برای پیشبرد اهداف و مشکلات و بررسی مسائل شرکت‌های از دیگر مشوق‌هایی است که تلاش داریم تا نهایی و قطعی کرده و ابلاغ کنیم.

گلشنی فرد با تاکید بر اینکه بسته مشوق‌های مد نظر برای شرکت‌های منتخب در عرصه صادرات در آینده نزدیک نهایی خواهد شد، افزود: با قطعی‌شدن موارد مد نظر، این آیتم‌ها در رابطه با شرکت‌های منتخب اعمال خواهد شد.
مدیر کل صمت استان زنجان با بیان اینکه شرکت‌های منتخب در حوزه صادرات به لحاظ حجم صادرات انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: منتخبان استانی این حوزه بعد از سال ۱۳۹۸ مشخص و تقدیر نشده‌اند که اقدامات لازم برای انتخاب واحد‌های نمونه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ انجام شده و این فرآینده برای صادرکنندگان سال گذشته هم در حال انجام است.
گلشنی با تاکید بر اینکه در مورد انتخاب و معرفی صادرکنندگان نمونه استانی در چند سال گذشته کوتاهی شده است، ادامه داد: تلاش می‌شود این روند به روز شود و منتخبان در آینده نزدیک، با سفر یکی از مسؤولان کشوری این حوزه که در آینده نزدیک انجام خواهد شد تقدیر و روند انتخاب هم تشریح شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد واحد‌های فعال استان را نزدیک یک هزار و ۳۰۰ واحد اعلام کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار