پتروشیمی دهلران یکی از شرکت های مهم و کلیدی در شهرستان دهلران بود که فرصت شغلی برای بیش از 2هزار نفرفراهم کرده بوده که از ابتدای سال جاری علی رغم وعده های مسئولان مبنی بر اینکه پتروشیمی دهلران تعطیل نخواهد شد ، تعطیل شد !
کد خبر: ۱۱۳۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 19 November 2023

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: اشتغال و اقتصاد دو مقوله به هم پیوسته هستند که بنیان خانواده ها و جامعه را همچون یک دژ محکم به هم پیوند می زند ولی متاسفانه ارائه آمار های کلی و کیلویی مسئولان اجرایی برای حفظ سمت و جایگاه خود از یک طرف وتحریم های ظالمانه از طرفی دیگر سبب شده که شرایط اشتغال و اقتصاد در جامعه ما هم چون یک سد شکسته باشد تا دژ محکم !

اشتغال همواره یکی از مهمترین دغدغه خانواده ها به خصوص جوانان در کشور بوده و هست. هرچند دولت ها تلاش کرده اند که مشکل بیکاری در کشور به حداقل برسد، اما سرعت بیکاری وافزایش بیکاران همواره بیش از اقدامات دولت ها در بحث اشتغال بوده وهمین امر باعث شده تامشکل اشتغال به عنوان یکی از پر چالش ترین مشکلات کشور در سالهای اخیر مطرح شود .

وجود شرکت های متعدد نفت و گاز ، آب و خاک و... در شهرستان دهلران فرصت های شغلی زیادی برای جوانان این مرز بوم بجز جوانان بومی فراهم کرده است ! جوانانی که اگر در این شرکت ها هم مشغول به کار هستند درحد نیروهای خدماتی گمارده می شوند و تنها اندکی از آنها درهم اگر سفارش شده و یا نور چشمی باشند موقعیت کاری بهتری در شرکت ها برای آنها فراهم خواهد شد .

پتروشیمی دهلران یکی از شرکت های مهم و کلیدی در شهرستان دهلران بود که فرصت شغلی برای بیش از 2هزار نفرفراهم کرده بوده که از ابتدای سال جاری علی رغم وعده های مسئولان مبنی بر اینکه پتروشیمی دهلران تعطیل نخواهد شد ، تعطیل شد !

تعطیلی که بیش از 2هزار نفر نیروی کاری بومی از کار بیکار شدند وحال ماه هاست نیروهای تعدیل شده پتروشیمی دهلران در پس وعده‌های بی سرانجام مسئولان شرمنده و سر افکنده جلوی خانواده خود با انبوهی از اقساط معوق بانکی و اجاره مسکن سر به فلک کشیده مانده اند !

اما گویا ناف نیروهای بومی که در شرکت های فعال منطقه مشغول به کار هستند با شرمندگی و سر افکنده گی جلوی خانواده بریده شده است چراکه شرکت ایران افق ازمرداد ماه تا به امروز نتها حقوق و مزایای کارگران بلکه بیمه بیش از 200نفر از آنها را واریز نکرده است حال سوال اینجاست نقش دستگاه عریض و طویل اداره کار که همواره آمار ارائه شده آنها در بحث اشتغال زیر سئوال است کجای کار است ؟

آقایان مسئول ! به راستی اگر اضافه کار و ماموریت یک ماه از حقوق ماهیانه شما کسر شود می توانید در این شرایط جامعه که تورم آن افسارگسیخته است زندگی خود و خانواده را اداره کنید ! چه برسد به اینکه چندین ماه حقوق دریافت نکنید ؟

حضرات مسئول ! اگر می توانید راهکار اداره امور زندگی در شرایط فعلی بدون در یافت حقوق و مزایا چندین ماه نه بلکه یک ماه اداره کنید از طریق تریبون های که در اختیار دارید برای 2هزار نیروی تعدیل شده پتروشیمی و نیروهای شاغل در ایران افق و... بیان کنید تا با سبک و مدل ارائه شده شما زندگی خود و خانواده هایشان را اداره کنند !

آقایان مسئول ! امروزمشکلات اقتصادی و بیکاری و تورم افسار گسیخته در جامعه سبب شده همه مردم در شرایط سخت و دشواری زندگی خود را اداره کنند و با سيلي صورت خود را سرخ نگه داشته اند به امید اینکه مسئولان چاره ای بیندیشند !

باشد که مسئولان اجرایی و دستگاه های نظارتی صدای کارگران شرکت ایران افق را بشنوند ودر این شرایط دشوار اجتماعی ، اقتصادی و تورم افسارگسیخته مسئولان شرکت را برابر قانون مجاب به پرداخت حقوق معوقه و بیمه این کارگران کنند تا خانواده این عزیزان به آسایش فکری و مالی و درمانی حداقلی در این شرایط سخت برسند ./م

بیشتر بخوانید:

  • حقوق دلاری؛ پرداخت ریالی /در شرکت نفتی ایران افق مستقر ...
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار