رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه انتخابات یکی از دستاورد‌های مهم نظام جمهوری اسلامی است افزود، همه باید برای تحقق امنیت و سلامت انتخابات تلاش کنند
کد خبر: ۱۱۳۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 18 November 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با اشاره به اینکه انتخابات یکی از دستاورد‌های مهم نظام جمهوری اسلامی است افزود، همه باید برای تحقق امنیت و سلامت انتخابات تلاش کنند.

عتباتی همچنین با تاکید بر پیگیری وظایف دستگاه‌های اجرایی و نظارتی گفت، دادگستری استان هم مانند همه دستگاه‌های مربوطه تلاش میکند در کنار سایر دستگاه‌های ذیربط بتواند وظیفه خود را در هرچه بهتر شدن انتخابات داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین گفت: یکی از دغدغه‌های جدی در اجرای صحیح انتخابات، بحث فضای رسانه‌ای مخصوصا فضای مجازی است که در این مساله هم باید تلاش کنیم از این ظرفیت برای رونق انتخابات استفاده‌های لازم را ببریم.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه با تاکید بر تشکیل جلسات متعدد و منظم در بحث جرائم انتخاباتی گفت، در این امر رویکرد ما باید به گونه‌ای باشد که هم شاهد یک رویکرد حمایتی از نامزد‌های انتخابات باشیم و هم و هم بتوانیم فضایی امن برای انتخابات داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه همچنین با تاکید بر احصا قوانین جرائم انتخاباتی افزود، رویکرد قانون گذار در بحث برخورد با متخلفان انتخاباتی همیشه باید رویکردی پیش گیرانه باشد.

در پایان این جلسه نیز دستگاه‌های مرتبط به ارائه پیشنهادات در حوزه پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی پرداختند.

پرهیز از اقدامات پراکنده و موازی در مواجهه با تخلفات، تاکید بر ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شهرستان‌ها و ارتباط و تعامل سازنده بین دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مربوطه از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار