سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در سال جاری آغاز گردیده، اجرای زیرساخت های لازم جهت پیشبرد نهضت ملی فیبر می باشد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 14 November 2023
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علیرضا سرسنگی تحقق شهر هوشمند را از رسالت های اصلی این سازمان به عنوان بازوی شهرداری در اجرای فناوری اطلاعات دانست و اظهار کرد: در این راستا اقدامات متنوعی از سوی سازمان فاوا انجام شده است ولی یکی از مهمترین اقداماتی که در سال جاری آغاز گردیده، اجرای زیرساخت های لازم جهت پیشبرد نهضت ملی فیبر می باشد که با هدف دسترسی شهروندان یزدی به اینترنت پرسرعت FTTX پیش بینی گردیده و با همکاری شرکت پیشگامان در حال انجام است.
 
 سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری یزد جزء شهرهای پیشرو در این موضوع می باشد، گفت: برای انجام این فرایند در سطح ملی نیاز به اجرای پروژه های بزرگ و حفاری های بسیار گسترده در سطح شهر است که طبق برآورد صورت گرفته نیاز به 400 کیلومتر حفاری و کابل کشی فیبر نوری می باشد تا دسترسی شهروندان یزدی به اینترنت بر بستر فیبر نوری، با سرعت و پهنای باند بسیار خوب فراهم گردد.
 
وی افزود: قطعاً شهرداری هم به واسطه همین اتفاق می تواند در راستای ارائه خدمات هوشمند به شهروندان بهتر عمل نموده و طیف وسیع تری از مردم از خدمات شهرداری بهره مند گردند.
 
سرسنگی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همراهی مردم تا پایان سال جاری تعداد زیادی از مردم شریف یزد به این اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا نمایند.​​​​​​​
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار