با بومی سازی هر دستگاه سی تی اسکن پزشکی دستاورد شرکتی دانش بنیان در اصفهان ۲۰۰ هزار صرفه جویی ارزی برای کشور حاصل شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 11 November 2023

مدیرعامل شرکتی دانش بنیان گفت: این محصول می‌تواند هم در زمینه تشخیصی و هم به عنوان شبیه ساز درمان در رادیوتراپی استفاده شود.
فرید نجات بخش آزادانی افزود: دستگاه سی‌تی اسکن به عنوان یکی از روش‌های تشخیص پزشکی برای تصویر برداری از انواع بافت‌های بدن از جمله مغز، قلب، ریه، کبد، کلیه، استخوان، مفصل و سایر اعضا به منظور تشخیص بسیاری از بیماری‌ها شامل سرطان، اختلالات عروقی و عصبی، عفونتها، آسیب‌های فیزیکی و دیگر مشکلات پزشکی استفاده می‌شود.
وی گفت: سی تی اسکن ۱۶ اسلایس پزشکی کاربردی عمومی در مراکز تصویر برداری پزشکی دارد و ۸۵ درصد از نیاز مراکز درمانی را پوشش می‌دهد. همچنین تحقیق و توسعه برای ساخت سی‌تی‌اسکن‌های پیشرفته‌تر و با اسلایس بیشتر ادامه داشته و ساخت نخستین دتکتور‌های ریزولوشن مبتنی بر سی موس در کشور که حاصل دانش این شرکت است، گامی بلند برای ساخت سی تی اسکن‌های پزشکی پیشرفته‌تر است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: این روش تولید با روند اجرایی تولید محصولات دانش بنیان در شرکت‌های بزرگ هسان بوده و همه شرکت‌های بزرگ ابتدا مبادرت به تولید محصولات مشابه کرده و سپس بر ایجاد ایده‌های جدید اقدام می‌کنند تا بتوانند با تسریع در بخش تولید و پویایی در طول زمان با ارائه پیشنهادات و روش‌های جدید قابلیت رقابت با شرکت‌های رقیب را حفظ کنند.
فرید نجات بخش آزادانی افزود: تولید این محصول همچنین تاثیر شایانی در ارتقای جایگاه کشور در منطقه و دنیا داشته به طوری که ایران در زمینه صاحب این محصول به جمع ۱۰ کشور صاحب فناوری پیوسته است.
وی گفت: نحوه عملکرد این دستگاه به گونه‌ای است که امواج اشعه ایکس به اندام بیمار تابیده می‌شود و از تمام بافت‌هایی که در آن قسمت وجود دارد، عبور می‌کند. مقداری از این اشعه جذب بافت شده و بقیه از طرف مقابل خارج می‌شود که از طریق دتکتور‌های حساس دریافت می‌شود. با تکرار این عمل، چندین فریم از جسم ایجاد می‌شود که درنهایت تصویر جسم از طریق روش‌های نرم افزاری برای بازسازی تصویر بدست می‌آید.
این شرکت دانش بنیان پس از هشت سال تحقیق و توسعه بر روی دستگاه سی تی اسکن موفق به دریافت پروانه بهره برداری آن از اداره کل تجهیزات پزشکی شده و با تلاش و همت مهندسان این شرکت اولین دستگاه سی تی اسکن کاملا بومی در کشور ساخته و به زودی در مراکز بیمارستانی راه اندازی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار