رئیس اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از صدور احکام قضایی برای ۹ متهم اشیاء تاریخی میراث‌فرهنگی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 11 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسین اصلانی در جمع خبرنگاران افزود: این احکام برای دو پرونده مربوط به حفاری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان‌های این استان صادر شده است.

وی اظهارکرد: تعداد متهمان این دو پرونده اشیاء تاریخی ۹ نفر بوده که با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان دستگیر شده و از آن‌ها یک شیء تاریخی و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شی‌ء تاریخی با هماهنگی دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به موزه باستان‌شناسی شهر یاسوج انتقال داده شده است، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی این شیء تاریخی مربوط به دوره ایلام میانه بوده است.

اصلانی ادامه داد: برای این متهمان بین یک تا دو سال حبس تعلیقی پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با همکاری خوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و تشکل‌های مردم نهاد اجازه دست درازی به آثار تاریخی که هویت و شناسنامه مردم استان است داده نمی‌شود و با سودجویان برابر قانون برخورد جدی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار