مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان گفت: ایران با ذخیره بیش از ۲۰۰ هزار نمونه خون بند ناف، بزرگ ترین ظرفیت سلول‌های بنیادی در خاورمیانه را دارد.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 09 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،ضرابی در روز جهانی خون بند ناف،در اراک اظهار داشت،: بیش از ۵۰ بیمار مبتلا به بیماری‌های بدخیم خونی از جمله سرطان‌های خونی تاکنون با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف تحت درمان قرار گرفته‌اند و خوشبختانه درمان آنها نیز موفقیت آمیز بوده است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم از این ظرفیت سلولی در بیماری‌های دیگر که امکان استفاده از سلول‌های بنیادی فراهم می کند استفاده کنیم تا از این سلول‌ها در درمان آنها استفاده شود.
او ابراز امیدواری کرد: در قدم دیگر بتوانیم از ضمائم زایمانی که به عنوان زباله بیولوژیک پس از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود از جمله خون بند ناف و پرده‌های جنینی بافت بند ناف که قابل استفاده در حوزه پزشکی است به نحو مناسبی فرآوری و استفاده شود.
مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان گفت: اکنون ذخیره خون بند ناف به دلیل اینکه مملو از سلول‌های بنیادی خونساز است و می‌تواند در درمان بیماری‌های بدخیم مورد استفاده قرار گیرد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
ضرابی افزود: اکنون جمع آوری نمونه خون بند ناف در همه استان‌های کشور انجام می‌شود و در ۴۵ دفتر نمایندگی، نمونه خون بند ناف جمع آوری می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان علاوه بر داخل کشور پاسخگوی تقاضای برخی کشور‌های همسایه هم هستیم و نمونه‌های قابل توجهی از سایر کشور‌ها به ایران ارسال و در داخل کشور نگهداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار