مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان در تمامی گروه‌های خونی گفت: در حال حاضر ذخیره گروه‌های خونی O منفی و مثبت و گروه A مثبت و AB مثبت استان در حالت بحرانی است و به خط قرمز رسید.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 08 November 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مجید اکبرزاده با بیان اینکه ذخایر خونی استان فارس به دلیل نیاز و مصرف بالای خون در مراکز درمانی و همچنین کاهش آمار اهدای خون به شدت بحرانی است، از مردم خواست برای اهدای خون در تمامی گروه‌ها به ویژه گروه خونی O منفی و مثبت و گروه A مثبت و AB مثبت استان و فورا به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه خون و فرآورده‌های خونی دارای عمر کوتاهی هستند و مردم باید به طور مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند، افزود: به تناسب افزایش اعمال جراحی در سطح استان با وجود 73 مرکز درمانی و بیمارستان در سطح استان، همچنان در حالت وضعیت کمبود شدید ذخائر خون قرار داریم.

وی با بیان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور از مراکز درمانی منحصر به فردی برخوردار است، ادامه داد: بیمارستان پیوند اعضای برای هر عمل پیوند به طول میانگین بین 15 تا 30 واحد خون و فرآورده‌های خونی مصرف می‌کند. همچنین سه بیمارستان تخصصی سرطان داریم که باید خون و فرآورده‌های خونی این سه بیمارستان هم تامین شود.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه عمده‌ترین مصرف‌کنندگان خون و پلاکت را بیماران سرطانی و تالاسمی تشکیل می‌دهند گفت: یک‌هزار و 500 فرد مبتلا به بیماری تالاسمی داریم که باید هفتگی به آن‌ها خون داده شود که اغلب کودکان با میانگین 5 سال سن هستند.

برچسب ها: ذخایر خونی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار