رییس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان گفت: امروز سه هزار و ۹۵۳ داوطلب شرکت در آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه در استان اصفهان به رقابت می پردازند.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 03 November 2023

محمد پرورش افزود: سه هزار و ۹۵۳ داوطلب شرکت در آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه در اصفهان امروز در ۱۲ حوزه امتحانی در دانشگاه اصفهان به رقابت می پردازند و از این تعداد ۷۳۰ نفر زن و سه هزار ۲۲۳ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: امسال در کل کشور نیز ۸۲ هزار و ۷۸۰ نفر داوطلب شرکت در آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه هستند که نسبت به سال پیش رُشد ۴۵ درصدی تعداد داوطلبان را نشان می دهد و این تعداد ۳۵ شهرستان محل برگزاری آزمون در سراسر کشور به رقابت می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: براساس تبصره یک «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، قوه قضائیه موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه اقدام نماید و از این رو این آزمون امسال، در اصفهان همزمان با سراسر کشور درحال اجراست.

رییس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان تصریح کرد: فرآیند برگزاری آزمون امروز، از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شده است.

پرورش خاطرنشان کرد: براساس تبصره یک «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» داوطلبانی که دست کم ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را در هر رشته کسب کنند، به عنوان پذیرفته‌شده، برای طی مراحل مقتضی به مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه ‌قضائیه معرفی می‌شوند و فرایند های گزینش، آموزش و ارزیابی آن ها در این مرکز دنبال می شود.

پرورش اظهار داشت: زمان اعلام نتایج این آزمون در حدود ۲ ماه کاری از روز برگزاری آزمون است و پس از آن قبول شدگان باید نسبت به بارگذاری مدارک برای گزینش شفاهی و شرکت در کلاس ها و مصاحبه اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار