رئیس کمیسیون اصل ۴۴ درباره واگذاری فولاد هرمزگان و پیگیری هایی که نمایندگان مجلس انجام دادند توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹ 18 October 2015
پس از ابهام هایی که درباره یک واگذاری برای آلومینیوم هرمزگان مطرح شد، رییس کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس درباره آن توضیح داد.  
 
حمید رضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون اصل ۴۴ در گفت و گو با برنامه روزآمد که هرروز صبح از شبکه پنج پخش می شود درباره واگذاری آلومینیوم هرمزگان به بخش خصوصی گفت:«در آخرین جلسات کمیسیون ویژه اصل ۴۴، تولید ملی، سازمان خصوصی سازی، شورای عالی اصل ۴۴ و شورای تخصصی اصل ۴۴ این بحث انجام شده است و برخی از همکاران ما پیگیر بودند. این واگذاری طبق  اصل ۴۴ و طبق اختیاراتی که قانون به هیئت واگذاری و سازمان خصوصی سازی داده شده انجام شده است و در چند ماه گذشته نیز چون مراحل آن به واگذاری انجام شده است.»
 
فولادگر در ادامه گفت:« در حال حاضر به خریدار واگذار شد. به دنبال شکایت ها و پیگیری ها که افراد ما در مجلس داشتند و دیوان محاسبات کشور موضوع را پیگیری کرد. در ارتباط با قیمت که در مرحله آخر همان مبلغی که باید می شد، شد و آخرین مرحله مزایده و قیمت جدید انجام شد. سازمان بازرسی کل کشور که مستقر در سازمان خصوصی سازی است. تعدادی از همکاران ما نیز شکایت کردند به دیوان عدالت اداری که واگذاری متوقف شود و باید در شعبه مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.»  
 
وی در پاسخ به دلیل حاشیه سازی واگذاری ها گفت:«آلومنیوم هرمزگان یک شرکتی است که چند سال راه افتاده و بحث آن با پرسپولیس و استقلال فرق می کند. یک کارخانه مستقر و یک طرح که مجموعا قیمت گذاری شد. برخی نسبت به مبلغ اعتراض کردند و  دیوان محاسبات با برآوردی که معتقد بود و با اصلاح قیمتی که انجام دادند تا حدی به واقعیت نزدیک شدند. اما برخی از همکاران و  مسئولان عقیده دارند این قیمت با قیمت عادلانه تفاوت دارد. »
 
وی ادامه داد:«مورد دیگری که افراد خریدار بحث داشتند که من اعتقادم این است که همیشه وقتی مزایده برگزار می شود و فرد خریدار برای خرید می آید، طرف مقابل می تواند این فرد را مورد سوال های مانند عمل کردش کجا چطور بوده قرار داد. این هیئت واگذاری معمولا یک آیین نامه تشخیص صلاحیت یا تایید اهلیت دارند. معتقدند که تایید اهلیت شده است یعنی خریدار اهلیت شده است. به عنوان کمیسیون ویژه که مسئولیت ما است با کمیسیون نظارت جلساتی گذاشتیم و طرح موضوع کردیم. سازمان خصوصی سازی آمد سوالات و ابهاماتی که وجود داشت را توضیح داد و به صورت کتبی این ابهامات برایشان فرستاده شده است».  
 
رئیس کمیسیون اصل ۴۴ درباره نظر های خود گفت:«ما تا جواب سازمان خصوصی نیاید نظرمان را به صورت قطعی اعلام نمی کنیم. واگذاری انجام شده است. ما به عنوان کمیسیون نظارتی پس از اینکه جواب سوالات مان را گرفتیم، نظرات مان را مطرح می کنیم و سازمان بازرسی وظیفه دارد که به ان ها رسیدگی کنند.»     
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار