معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از کشف بیش از هفت هزار تخلف صنفی در هفت ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 31 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مهدی حسنی افزود: از ابتدای امسال تا کنون، بیش از ۶۳ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام شد که طی آن برای ۷ هزار و ۴۶۸ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
معاون بازرسی سازمان صمت فارس ادامه داد: ارزش ریالی پرونده‌های ذکر شده بیش از ۶ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال است و بر اساس این آمار، تخلف عدم درج قیمت و نصب نرخنامه با ۳ هزار و ۷۵۴ پرونده بیشترین تخلف واحد‌های صنفی از نظر تعداد پرونده و تخلف احتکار با ۴۹ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۵ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از نظر ارزش ریالی پرونده‌ها در رتبه اول تخلفات صنفی قرار گرفته است.
به گفته وی، عرضه خارج از شبکه با ارزش ریالی بیش از ۵۶۷ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال بعد از احتکار در رتبه دوم تخلفات صنفی از نظر ارزش ریالی و گرانفروشی با یک هزار و ۵۷۸ پرونده به ارزش بیش از ۸۹ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال، دومین تخلف پرتکرار واحد‌های صنفی از نظر تعداد تخلف و سومین از نظر ارزش ریالی است.
حسنی اضافه کرد: کم فروشی، تقلب، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عدم اعلام موجودی، عدم صورتحساب و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی از دیگر تخلفات پرتکرار واحد‌های صنفی استان در هفت ماهه نخست امسال بوده است.
بنا به اظهارات حسنی، صنوف منسوجات، پوشاک، کیف و کفش با هزار و ۲۷۰ پرونده تخلف، عرضه کنندگان لوازم یدکی با ۳۶۷ پرونده، میوه و تره بار با ۳۳۵ پرونده، عرضه کنندگان لوازم خانگی و کالای برقی با ۳۱۱ پرونده، مشاورین املاک با ۲۷۸ پرونده، کافه و رستوران با ۲۴۱ پرونده و فروشندگان موبایل و قطعات آن با ۱۵۵ پرونده بیشترین تخلفات صنفی را به خود اختصاص داده اند.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صمت و شماره تلفن ۰۷۱۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف فارس اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت آن را مورد بررسی قرار دهند.

برچسب ها: کشف ، تخلف ، تخلف صنفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار