استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی استان با متولی‌گری اتاق بازرگانی با صنایع بزرگ وارد مذاکره شود تا حساب‌های بانکی خود را به داخل استان منتقل کنند.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 22 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه اداره کل اقتصاد و دارایی استان با متولی‌گری اتاق بازرگانی با صنایع بزرگ وارد مذاکره شود تا حساب‌های بانکی خود را به داخل استان منتقل کنند اظهارداشت: تعامل بین بخشی خصوصی و دولتی نسبت به گذشته وضعیت بهتر و این ارتباط قوی‌تر شده است، اما ضعف‌هایی هم وجود دارد به همین دلیل لازم است تفسیر‌ها به هم نزدیک شود تا به نفع استان گام برداریم.

به گفته وی همیشه باید بیشترین میزان رای به نفع بخش خصوصی باشد و مشکل تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را به شکل مناسبی رفع کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به درخواست‌های بخش خصوصی مبنی بر ارائه راهکار‌هایی برای تامین کمبود نقدینگی واحد‌های تولیدی گفت: باید برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی نگاه‌ها به سمت و سویی باشد که فارغ از بخشنامه‌ها بتوان راهکاری برای جذب اعتبارات ارائه داد.

قناعت در ادامه تصریح کرد: ۳۸۰ میلیارد ریال یارانه دولت به بخش صنعت هم باید در چارچوب قانونی با نظر شورای نظارت به صندوق حمایت از بخش کشاورزی منتقل شود تا واحد‌های تولیدی بخش صنعت، معدن و تجارت هم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: موضوعات مربوط به آزاد سازی بلوکه‌ها باید در جلسه تخصصی مورد بحث قرار گیرد تا به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسیم.

ارتقا جایگاه شورای گفت‌وگوی خراسان‌جنوبی

علیرضا خامه زر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم با اشاره به ارتقای جایگاه شورای گفت‌وگوی استانی در سال ۱۴۰۱ گفت: خراسان جنوبی رتبه هفتم و در مسیر شایستگی قرار گرفته است.

وی با بیان این که موانع واردات محصولات کشاورزی و دامی افغانستان به استان هم از موضوعاتی بوده که در ۶ ماه نخست مورد بحث و بررسی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قرار گرفت افزود: باید موضوع طولانی بودن روند تخصیص ارز پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یادآور شد: به دنبال ورود برخی صندوق‌ها به استان هستیم تا در بحث کمبود نقدینگی واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

خامه زر با اشاره به ضرورت انتقال حساب واحد‌های بزرگ معدنی استان به بانک‌های استان هم گفت: در این خصوص باید فهرست واحد‌های بزرگ و متوسط استان که حساب‌های بانکی آن‌ها در خارج از استان متمرکز است ارائه شود.

۹۰ درصد حساب‌های پیمانکاران در بانک‌های استان

مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم گفت: در تابستان امسال ۱۴۳ قرارداد پیمانکاری جدید توسط پنج دستگاه اجرایی استان منعقد و بیش از ۹۰ درصد حساب‌های پیمانکاران در بانک‌های استان افتتاح شده است.

به گفته وی یکی از مصوبات کارگروه زیربنایی این بوده که تمامی پیمانکارانی که در مناقصات دستگاه‌های اجرایی شرکت می‌کنند باید در بانک‌های استان حساب داشته باشند یا از بانک مورد تایید کارفرما باید ضمانت نامه تهیه کند.

وی اظهار کرد: گرچه طبق قانون، حساب‌های بانکی باید در استان محل فعالیت هر شرکت تولیدی باشد، اما این موضوع به‌رغم تاکیدات فراوان به راهکار مشخصی نرسیده، چون دولت نمی‌تواند برای بخش خصوصی تعیین تکلیف کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه صنایع بزرگ خراسان جنوبی انگشت شمار بوده و می‌توان آن‌ها را مکلف کرد که گردش اولیه وجوه در استان باشد تصریح کرد: این امر به گردش منابع و افزایش توان تسهیلات دهی بانک‌ها کمک می‌کند که در چارچوب مقررات و ضوابط انجام شده است.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار