فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی؛
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار کرد: سکوت سازمان های حقوق بشری در مسئله فلسطین، استانداردهای دوگانه حقوق بشری را بیش از پیش نمایان می‌سازد.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 20 October 2023


به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،سردار محمدحسین رجبی در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی با عنوان "عهد خدمت" که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد افزود: این مایه ننگ و ذلت برای تمام بشریت است که سازمان‌های مدعی حقوق بشر در مقابل کشتار کودکان غزه و فلسطین سکوت کرده و چنین دوگانه رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه با عملیات طوفان‌الاقصی، ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی از بین رفت و امروز نیز صهیونیست ها به دنبال نسل‌کشی در فلسطین هستند عنوان کرد: جبهه مقاومت که در زمان حاج قاسم سلیمانی قدرت یافت و امروز در برابر صهیونیست ها ایستادگی می‌کند، اهمیت کار ایشان را نشان می‌دهد.

سردار رجبی با تاکید بر اینکه رفتار صهیونیست ها در طول سالیان دراز در سرزمین های اشغالی، خوی درنده آنان را به جهانیان ثابت کرده خاطرنشان کرد: دفاع از ملت مظلوم فلسطین، دفاع از ارزش‌های اسلامی است که این موضوع به عنوان یک فرهنگ در ملت ایران نهادینه و به سایر ملت‌های آزاده تعمیم داده شده است.

وی حضور جوانان و دانشجویان در اردوهای جهادی را بهترین صحنه برای خودسازی عنوان کرد و افزود: طبق وعده قرآن کریم، کسانی که مهاجرت کرده و جهاد می‌کنند نزد خداوند متعال عزیز هستند و اردوهای جهادی نیز مصداق همین آیه هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه جوانان و دانشجویان دوران دفاع مقدس با دو عنصر خواستن و معنویت در مقابل دشمن جهاد کرده و ایستادگی کردند تصریح کرد: یکی از مهمترین جهاد جوانان و دانشجویان کنونی نیز، حضور در اردوهای جهادی است.

وی با اشاره بر اینکه کشور ما مهد علم بوده و تمدن پیشرفته‌ای داریم که باید از این نعمت بهره‌برداری کافی داشته باشیم ادامه داد: ضروری است جوانان اندوخته‌های معنوی در اردوهای جهادی را در زندگی خود نیز به کار گیرند.

سردار رجبی با قدردانی از عوامل برگزاری اردوهای جهادی، خواستار افزایش فعالیت آنان به ویژه در مناطق محروم و جنوب آذربایجان غربی بدون توجه به قومیت و مذهب مردم مناطق مختلف شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در ادامه این مراسم با محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، اردوهای جهادی را نزدیک ترین فضا به دفاع مقدس دانست.

محمدرضا ولیلو فضای معنوی اردوهای جهادی در بین جوانان و دانشجویان را فرصتی برای جهادهای بیشتر در عرصه های مدیریتی عنوان کرد و گفت: اردوهای جهادی گام موثری در راستای محرومیت زدایی بوده و هنری است که جوانان را وارد عرصه خدمت به مردم که یکی از عبادت ها است وارد می‌کند.

وی محرومیت زدایی و امید آفرینی را از اهداف اساسی اردوهای جهادی دانشجویان برشمرد و گفت: یکی از نتایج اردوهای جهادی، تربیت نسلی انقلابی و مؤمن است که حافظ آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی باشند.

این مقام دانشگاهی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا اردوهای جهادی در مناطق محروم و روستایی در سطح کشور تقویت شود چرا که این اردوها تبلور و نمود عینی تفکر بسیجی بوده که با هدف خدمت به محرومان داوطلبانه و بدون چشم داشتی شکل می‌گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی آذربایجان غربی نیز در ادامه این مراسم اردوهای جهادی را تمرین همدلی و کمک به همنوع دانست و گفت: امروز اردوهای جهادی، گفتمان سازی جهادی را دنبال می‌کنند.

حجت منتظر خراسانی با اشاره به رشد 180 درصدی شرکت کنندگان اردوهای جهادی نسبت به سال گذشته عنوان کرد: اردوهای جهادی تمرین نقش آفرینی برای جوانان در فضای دانشگاه هستند که به نقش آفرینی در فضای جامعه منجر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار