مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته تربیت بدنی بیش از ۲۵۰ برنامه در استان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 18 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محسن قطبی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهارداشت: به مناسبت این هفته با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و همچنین هیئت‌های ورزشی استان یک سری از برنامه‌ها در سه حوزه تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته تربیت بدنی با عنوان «وزش، خانواده شاد ایران قوی» " نامگذاری شده است، یادآور شد: برگزاری مسابقات وزرشی در راستای ایجاد نشاط عمومی از اهداف برنامه‌های هفته تربیت بدنی است.

رایگان بودن اماکن ورزشی ۲۹ مهرماه

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری هفت همایش ورزشی در استان در طول هفته تربیت بدنی خبر داد و افزود: این همایش‌ها باعث توسعه نشاط اجتماعی خواهند شد.

قطبی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های ورزشی، غبارروبی مزار شهدا به ویژه شهدای ورزشکار، افتتاح چند پروژه از جمله خانه کاراته زیرکوه، تقدیر از پیشکسوتان حوزه ورزش و ورزشکاران، تجلیل از مربیان و داوران ورزشی، برگزاری جشن گلریزان توسط هیات ورزش پهلوانی، برگزاری جشنواره ورزشی مادر و دختر و پدر و پسر، برگزاری جشنواره ورزشی ویژه جانبازان و معلولین و تجلیل از این ورزشکاران، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی و همایش دوچرخه‌سواری از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه شعار ۲۹ مهرماه به مناسبت یکی از روز‌های تربیت بدنی به عنوان ورزش دسترسی آسان، مشارکت اجتماعی انتخاب شده است، یادآور شد: در این روز که مصادف با روز شنبه بوده تمامی اماکن ورزشی برای عموم مردم در سطح استان رایگان است.

جشنواره توانمندی‌های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره توانمندی‌های ورزشی استان در محل سالن غدیر در بیرجند خبر داد و گفت: این جشنواره که با حضور تمامی هیات‌های ورزشی استان برگزار خواهد شد دو هدف عمده شامل نشان دادن ظرفیت‌های ورزشی هیات‌های ورزشی استان به مردم و مسئولان و همچنین آشنایی مردم با ورزش‌های مختلف جهت استعدادیابی فرزندانشان دنبال می‌شود.

قطبی یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت هفته تربیت بدنی در استان را برگزاری جشنواره عزت و پیشرفت مربوط به فعالان حوزه اقتصاد ورزشی دانست و افزود: در این جشنواره شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه ورزش و همچنین سازمان‌های مردم نهاد که در این حوزه فعالیت دارند حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که تاکنون هفت شرکت ثبت نام کرده اند و در صورت برگزیده شدن به این شرکت‌ها تسهیلات با نرخ سود کم پرداخت خواهد شد.

افتتاح ۱۲ زمین چمن مصنوعی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از افتتاح ۱۲ زمین چمن مصنوعی در طی هفته تربیت بدنی در استان خبر داد و اضافه کرد: این زمین‌ها در روستا‌های مرک و علی‌آباد لوله بیرجند، روستای گرماب قاین، روستای تناک در سربیشه، زمین چمن در سه روستای زیرکوه، سه روستا در نهبندان و زمین چمن شهر سربیشه با مساحت ۱۰ هزار متری افتتاح می‌شود.

قطبی در مورد اعتبار هزینه شده این پروژه‌ها گفت: بخشی از هزینه‌های زیرساخت این زمین‌های چمن با کمک خیران تامین شده و به ازای هر زمین چمن در آن زمان یک میلیارد تومان دولت هزینه کرده که ارزش کنونی هزینه شده برای هر زمین ۲ میلیارد تومان است.

وی بیان داشت: همچنین در طول هفته تربیت بدنی مناقصه خرید ۳۰ هزار مترمربع زمین چمن مصنوعی که ۲۰ مجموعه زمین چمن مصنوعی خواهد شد برگزار تا کمکی به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان باشد.

احداث ۵۲ زمین چمن مصنوعی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع بیش از ۲۵۰ برنامه در هفته تربیت بدنی در سطح استان برگزار می‌شود.

قطبی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های ورزشی اعم از خیرساز و دولتی در استان در حال حاضر شامل ۵۲ پروژه چمن مصنوعی بوده که زیرسازی آن آماده و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: اعتبار این پروژه‌ها ۵۰ درصد توسط خیران و ۵۰ درصد توسط نهاد‌های انقلابی و اداره ورزش و جوانان پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین احداث ۵۰ زمین چمن ورزشی از برکات سفر دوم رئیس جمهور برای استان اختصاص یافته است.

برخورداری روستا‌ها از زمین ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: قرارداد احداث ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی در استان با قرارگاه امام حسن مجتبی منعقد شده است.

قطبی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی روستا‌های بالای ۵۰۰ نفر جمعیت استان حداقل از یک مکات ورزشی برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجموع پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان ۱۶۰ پروژه بوده و نیاز به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها مورد نیاز است.

جذب ۸۰ میلیارد تومان اعتبار

این مقام مسوول یکی از مشکلات ورزش استان را نبود خوابگاه ورزشی دانست و افزود: این موضوع در حال پیگیری بوده تا حداقل در کوتاه مدت از مکان‌های آماده برای این منظور استفاده شود، ولی در بلندمدت در حال پیگیری ساخت مکانی به این منظور با کمک نهاد‌ها انقلابی در استان هستیم.

قطبی ادامه داد: در صورت رفع این مشکل خراسان جنوبی خواهد توانست میزبان مسابقات ورزشی باشد.

وی یادآور شد: تا پایان شهریورماه امسال حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتباری برای توسعه و تکمیل پروژه‌های ورزشی استان تخصیص، جذب و هزینه شده است.

کلنگ زنی مجموعه ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اقدامات انجام شده در سال جاری این بوده که تمامی اماکن ورزشی به هیات‌های ورزشی در استان واگذار شده است، اضافه کرد: تاکنون خوشبختانه هیات‌ها برنامه‌های خوبی را آغاز کرده اند.

قطبی از برگزاری آیین کلنگ زنی مجموعه ورزشی الماس خاوران در هفته تربیت بدنی خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار