رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی:
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره رسانه‌ای پارک علم و فناوری در قاب رسانه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 16 October 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در جمع فعالان رسانه ای ارومیه، اظهار کرد: لازم است توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فعالان و نخبگان عرصه علم و فناوری استان با زبان هنر و رسانه به منصه ظهور برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۶ شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان فعال هستند، افزود: پارک‌های علم و فناوری ظرفیت مناسبی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است و استفاده از رسانه‌ها در شناساندن این ظرفیت‌ها یک اصل اجتناب ناپذیر است.

نوری‌ نیا هدف از برگزاری جشنواره "پارک علم و فناوری در قاب رسانه" را ایجاد وحدت، همدلی، همگرایی، همفکری و هم‌افزایی بین مجموعه پارک و اصحاب رسانه، آگاهی‌رسانی و امیدآفرینی عمومی نسبت به پارک،  ارتقاء سطح اطلاعات عمومی نسبت به ماهیت و کارکرد پارک علم و فناوری، اقناع‌سازی و ترغیب نخبگان جامعه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری به جای مهاجرت،  اجتماعی‌سازی پارک علم و فناوری و افزایش مشارکت‌‌های عمومی و همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم با برنامه‌ها و مسائل مبتلابه پارک و برقراری ارتباط و افزایش آگاهی قشر دانشجوی استان با پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی ادامه داد: جشنواره رسانه‌ای در هفت محور "مردمی‌سازی و بومی‌سازی فناوری و نوآوری در استان"، "نقش پارک علم و فناوری در اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی"، "اشتغال‌آفرینی"، "افزایش تولیدات و صادرات فناورمحور"، "نقش پارک در رشد اقتصادی" و همچنین "برونداد ایده تا عمل" برگزار می‌شود.

نوری‌ نیا، گزارش، یادداشت، مقاله، مصاحبه، خبر، چندرسانه‌ای و بخش ویژه دانشجویی را قالب‌های این جشنواره رسانه‌ای اعلام و اظهار کرد: علاوه بر رسانه‌های برخط و مکتوب و خبرگزاری های دارای مجوز رسانه‌های مربوط به فضای مجازی و نشریات دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی نیز امکان شرکت در جشنواره را دارند.

وی با اشاره به اینکه آثار منتشر شده‌ در بازه‌ی زمانی اول دی‌ماه ۱۴۰۱ تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۲ می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره نیز‌ تا دهم آذرماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با بیان هر شرکت کننده می‌تواند سه اثر در سه قالب این جشنواره را به دبیرخانه ارسال کند، اظهار کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر این جشنواره، در حد بسیار خوبی است که می‌تواند انگیزه مضاعفی برای علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره ایجاد کند.

نوری‌ نیا با تاکید بر اینکه رسانه‌ها سوای جوایز، این جشنواره را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی نگاه کنند، افزود: دانشجو یا فارغ‌التحصیلانی هستند که بدنبال فضایی برای بروز استعدادهای خود هستند؛ پارک این ظرفیت را دارد که امکانات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهد تا در راستای عملی کردن ایده‌های خود بهره‌برداری کنند.

در آذربایجان‌غربی ۲۰۶ نشریه مختلف مجوز انتشار دارند که از این تعداد، ۱۳۶ مجوز به صورت چاپی (نشریه) و ۶۷ مجوز به صورت الکترونیکی (پایگاه خبری) فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن نمایندگی ۳۰ روزنامه سراسری و ۱۲ خبرگزاری فعال هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار